Het omgevingsdecreet, in bijzonder artikel 31 dat het volgende bepaalt:
“§ 1. Als de aanvraag de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg omvat, roept het college van burgemeester en schepenen, in voorkomend geval op verzoek van de bevoegde overheid, vermeld in artikel 15, de gemeenteraad samen om te beslissen over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg.
De gemeenteraad spreekt zich uit over de ligging, de breedte en de uitrusting van de gemeenteweg, en over de eventuele opname in het openbaar domein. Hierbij wordt rekening gehouden met de doelstellingen en principes, vermeld in artikel 3 en 4 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen, en in voorkomend geval met het gemeentelijk beleidskader en afwegingskader, vermeld in artikel 6 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen. De gemeenteraad kan daarbij voorwaarden opleggen en lasten verbinden, die de bevoegde overheid in de eventuele vergunning opneemt.
§ 2. Als het college van burgemeester en schepenen niet de bevoegde overheid is die in eerste aanleg over de aanvraag beslist, dan bezorgt de gemeente de beslissing van de gemeenteraad over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg binnen zestig dagen na het verzoek aan de bevoegde overheid, vermeld in artikel 15.”
Het omgevingsbesluit, in bijzonder artikel 47 dat het volgend bepaalt:
“Als de vergunningsaanvraag wegenwerken omvat waarvoor de gemeenteraad beslissingsbevoegdheid heeft, neemt de gemeenteraad daarover een besluit. De gemeenteraad neemt daarbij kennis van de standpunten, opmerkingen en bezwaren die zijn ingediend tijdens het openbaar onderzoek. Uiterlijk tien dagen na de gemeenteraadszitting stelt de gemeente de gemeenteraadsbeslissing ter beschikking hetzij van de bevoegde omgevingsvergunningscommissie als die advies moet verlenen, hetzij van het bevoegde bestuur als geen advies van een omgevingsvergunningscommissie vereist is.”
De toelichting bij bovengenoemd omgevingsdecreet en -besluit:
“Art. 47. Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning herneemt de welbekende regeling van de tussenkomst van de gemeenteraad over de zaak van de wegen. Voor alle duidelijkheid wordt ook hier herhaald:
- de bevoegde overheid mag rechtstreeks weigeren zonder het dossier aan de gemeenteraad voor te leggen;
- de regeling geldt zowel voor aanvragen voor stedenbouwkundige handelingen als voor het verkavelen van gronden;
- beslist de gemeenteraad ongunstig over de zaak van de wegen, dan kan de bevoegde overheid geen vergunning verlenen, ook niet in beroep;
- de gemeenteraad spreekt zich enkel uit over de zaak van de wegen, niet over de vergunningsaanvraag;
- de gemeenteraad bespreekt enkel de bezwaren die handelen over de zaak van de wegen, niet de andere bezwaarschriften.”
De aanvraag voor een omgevingsvergunning met dossiernummer OMV_2022052411 (intern nummer 1344.B.874.2) op 15/04/2022 ingediend bij de gemeente Zonhoven door IDYLIA NV voor het verkavelen van gronden aan Beskensstraat fase III en het aanleggen van nieuwe wegenis (lot 19) in Zonhoven, kadastraal gekend als 1ste afdeling sectie B nrs. 268P, 279F, 1213B2 en 1220L.
Deze omgevingsvergunning voor het verkavelen van gronden aan Beskensstraat fase III omvat ook de aanleg van een nieuw stuk weg in het verlengde van Vinkenhof en het verbreden van de Hortstraat waardoor de bestaande rooilijnen van Vinkenhof en Hortstraat worden gewijzigd.
Tijdens het openbaar onderzoek, georganiseerd van 04/08/2022 tot en met 02/09/2022, werd één bezwaarschrift ingediend dat betrekking heeft op het wegenisdossier of in verband kan gebracht worden met de beoordelingsgronden opgesomd in art. 3, 4 en desgevallend art. 6 van het Decreet houdende de Gemeentewegen van 3 mei 2019.
De bespreking van het ingediende bezwaarschrift in zitting van heden;
Het bezwaarschrift luidt als volgt:
“1. Het gedeelte Hortstraat langs de spoorweg is geen gemeenteweg maar een private exploitatieweg van de NMBS.
2. Ter hoogte van de spoorlijn wordt het BPA verkeerd geïnterpreteerd en verkeerd ingetekend op het verkavelingsplan ttz art. 23 is een reserveringsstrook van 8m breed voor de NMBS en deze dient genomen te worden uit de as van het voormalig dubbele spoor. Op het verkavelingsplan vertrekken ze vanaf de buitenzijde van het bestaande enkele spoor. Een fout van 2m55 in het nadeel van de NMBS. Indien je de 8m uit de as van het vroegere dubbele spoor neemt, blijkt duidelijk dat de huidige weg binnen het domein van de NMBS ligt. Volgens de eigendomsgrenzen van de NMBS reikt de eigendom zelfs verder nl. van 8m80 tot 9m00 uit de as van het dubbel spoor. (in bijlage de eigendomsgrenzen van de NMBS).
3. Art 20 is voorzien voor de lokale weg, rekening houden met de fout zoals in punt 2 aangehaald, moet deze lokale weg naast de huidige bestaande weg te komen liggen!
4. Omwille van de exploitatieweg van de NMBS werd een eerder aanvraag door de bestendige deputatie op 18/05/2004 geweigerd. kenmerk deputatie 023.02.10/S2004N014425 dossier 874.1/2004N03086 d.d. 18/05/2004.”
De raad neemt volgend gemotiveerd standpunt in voor het bezwaarschrift:
Het opgeworpen bezwaar betreft een eigendomskwestie. NMBS brengt geen advies uit om volgende redenen: “Wij kunnen aan deze aanvraag geen gevolg geven aangezien de NMBS niet betrokken is bij dit terrein. Infrabel is daarentegen wel betrokken en dient geconsulteerd te worden via 51NW05.adviesaanvragenInfrabelAreaNoordwest@infrabel.be”
Infrabel NV maakt echter geen opmerking over het eigendomsstatuut van de weg noch over de reserveringsstrook, waardoor we ervan uit kunnen gaan dat de ingediende plannen correct werden ingediend. Het bezwaar wordt niet weerhouden.
De adviezen van de gevraagde adviesinstanties bevatten extra voorwaarden omtrent de wijziging van het openbaar domein.
Voor de volledigheid van het besluit worden de adviezen hieronder vermeld:
1.- Op 03/08/2022 werd door de dienst Contractmanagement volgend voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“Gunstig advies onder de voorwaarde dat lot 19 (groot 2.891m²) zoals weergegeven op het verkavelingsplan d.d. 08/04/2022 gratis wordt afgestaan aan de gemeente Zonhoven met het oog op inlijving bij het openbaar domein.”
Evaluatie advies:
De raad sluit zich aan bij dit advies. De voorwaarden en opmerkingen gesteld in het advies zoals hoger aangehaald, dienen gevolgd te worden.
2.- Op 29/07/2022 werd door de dienst Patrimonium een voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“De verharding van de inritten, zowel op openbaar domein als op privé, dienen waterdoorlatend of waterpasserend te zijn.
Het voetpad dient aangelegd te worden in ecologische gebonden halfverharding.
Rond de bomen in de berm langs de weg dient er een wortelgeleiding van 1m diep te worden voorzien ter bescherming van de nieuwe nutsleidingen.
Loten 10 tem. 15 worden overgedragen naar de gemeente, zodat er later een fietsstraat kan gelegd worden.”
Evaluatie advies:
Er werd geen verdere uitspraak gedaan over de rooilijnen.
3.- Op 29/07/2022 werd door de dienst Facilitair management een voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“- De gracht langsheen de weg, zeker t.h.v. de landschapsbuffer wordt best op een andere locatie in de landschapsbuffer voorzien. Deze wordt best voorzien op een manier dat de landschapsbuffer vanaf de straat toegankelijk is, waardoor deze groene zone ook gemakkelijker te gebruiken is door de omwonenden. In huidige voorstel voor de gracht een te harde grens tussen landschapsbuffer een de aangelanden.”
Evaluatie advies:
Het advies heeft geen betrekking tot de rooilijnen.
4.- Op 29/09/2022 werd door de dienst Mobiliteit een voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“Bespreking dienst:
Advies dienst:
De dienst mobiliteit geeft een voorwaardelijk gunstig advies voor de verkaveling aan de Beskensstraat Fase III en dit onder volgende voorwaarden:
Evaluatie advies:
Er werd geen verdere uitspraak gedaan over de rooilijnen.
5.- Op 02/08/2022 werd door De Watergroep een voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“Advies Aftakkingen en Aansluitingen
Geen advies
Advies Ontwerpbureau
Volledig gunstig advies met voorwaarden
Voor de uitrusting van de verkaveling met een drinkwaterleiding op het openbaar domein moet door de initiatiefnemer onderstaande betaald worden:
Wanneer aan alle voorwaarden is voldaan zal De Watergroep de gemeente hiervan op de hoogte brengen, pas dan zal de gemeente cfr. De Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening van 15 mei 2009 houdende de organisatie van de ruimtelijke ordening een verkoopbaarheidsattest afleveren.
Bovendien kunnen we u ook melden dat de Watergroep installaties in exploitatie heeft in de zone van de infrastructuurwerken en dat deze installaties te allen tijde bereikbaar moeten zijn.
De Werken dienen zodanig uitgevoerd te worden dat er een continue drinkwaterbevoorrading kan gegarandeerd worden.
In het ontwerp dient men er rekening mee te houden dat in de bermen voldoende ruimte voorzien wordt om de leidingen aan te leggen en de eventuele aanpassingen uit te voeren.
Deze forfaitaire kost en de kost voor eventuele aanpassingen aan de bestaande drinkwaterleiding zijn ten laste van de initiatiefnemer.
Voor grotere projecten met aanleg van nieuwe wegenis moet na het verkrijgen van de vergunning een coördinatievergadering worden opgestart met de zonemanager van De Watergroep om eventuele knelpunten vooraf te bespreken.
Vanaf een leiding van Ø 80mm is een druk- en capaciteitsmeting noodzakelijk. Er wordt slechts effectief gestart met de opmaak van een ontwerp ná uitvoering van de meting door De Watergroep. De kosten hiervoor vallen integraal ten laste van de initiatiefnemer.
Deze meting moet apart worden aangevraagd via het digitale aanvraagformulier op onze website www.dewatergroep.be/capaciteitsmeting.
Iedere wooneenheid dient over een afzonderlijke watermeter te beschikken. De plaats van de watermeter dient te beantwoorden aan de voorschriften van De Watergroep.
De kosten van de nieuwe aftakkingen zijn ten laste van de aanvragers.
Bijkomende informatie kan u vinden op : www.dewatergroep.be.”
Evaluatie advies:
Het advies van De Watergroep betreft een louter procedurele aangelegenheid betreffende de nutsleidingen.
6.- Op 30/08/2022 werd door Hulpverleningszone Zuid-West Limburg volgend voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“Conform het KB van 7 juli 1994 en latere wijzigingen tot vaststelling van de basisnormen voor de preventie van brand en ontploffing waaraan de nieuwe gebouwen moeten voldoen, gaat het om een Laag gebouw.
Van toepassing zijnde wetgeving
Het advies werd opgemaakt rekening houdend met het K.B. van 7 juli 1994, gewijzigd door het K.B. van 19 december 1997 en door het K.B. van 4 april 2003 tot vaststelling van de basisnormen voor de preventie van brand en ontploffing waaraan de nieuwe gebouwen moeten voldoen, bijlage 1 terminologie, bijlage 2/1 lage gebouwen, bijlage 5/1 reactie bij brand van materialen en bijlage 7 Gemeenschappelijke bepalingen.
Evenals navolgende regelgeving:
Bovenstaande wetgeving is integraal van toepassing. Steeds moeten de strengste eisen weerhouden worden. Zonder volledig te willen zijn, worden in dit verslag de voornaamste richtlijnen hernomen.
Preventiedienst 2/3
Opmerkingen
Voor de gebouwen met meer dan één bouwlaag moeten de voertuigen van de brandweer minstens in één punt een gevel kunnen bereiken die op herkenbare plaatsen toegang geeft tot iedere bouwlaag. Daartoe moeten de voertuigen beschikken over een toegangsmogelijkheid en een opstelplaats:
Besluit
De hulpverleningszone Zuid-West Limburg geeft een GUNSTIG brandweeradvies mits naleving van hogervermelde voorwaarden en opmerkingen.
Op het ogenblik van de beëindiging van de werken, dient de aanvrager de preventieafgevaardigde van de betreffende brandweerpost hiervan in te lichten, ten einde de burgemeester op de hoogte te kunnen brengen van het feit of er al dan niet aan de opgelegde brandvoorkomingsmaatregelen gevolg werd gegeven.
Gelieve bij elke correspondentie de nummering onder “ons kenmerk” te vermelden.”
Evaluatie advies:
Het advies van Hulpverleningszone Zuid-West Limburg betreft een louter procedurele aangelegenheid betreffende de brandveiligheid.
7.- Op 03/08/2022 werd door Proximus volgend voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“Op basis van de informatie waarover wij momenteel beschikken, geven wij graag een gunstig advies indien u volgende voorwaarden opneemt in uw vergunning :
- Een finale netwerkanalyse zal gebeuren na ontvangst van het vergunde plan.
- Uitbreiding van de telecominfrastructuur van Proximus is ten laste van de aanvrager.
- Van zodra vergund en minimaal 6 maanden voor oplevering dient de aanvrager zijn project kenbaar te maken bij Proximus door het formulier als bijlage ingevuld te versturen naar werf.a2@proximus.com.
- De Proximus infrastructuur dient proactief voorzien te worden in het project. De technische documentatie hiervoor wordt ter beschikking gesteld na ontvangst van het vergunde plan.
- Proximus wenst betrokken te worden bij alle coördinatievergaderingen via netwerkstudie.a22@proximus.com
Na de werken kunnen de bewoners eenvoudig aansluiten op de nutsvoorzieningen voor telefonie-, internet- en televisiediensten. Hiervoor kan de aanvrager terecht bij onze klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800. Meer informatie op www.proximus.be/bouwen. “
Evaluatie advies:
Het advies van Proximus betreft een louter procedurele aangelegenheid betreffende de nutsleidingen.
8.- Op 20/09/2022 werd door Fluvius System Operator volgend ongunstig advies verleend:
“Conform artikel 4.4 van het Fluvius projectreglement, heeft onze studie uitgewezen dat een distributiecabine noodzakelijk is in deze projectzone.
Voor de oprichting van deze distributiecabine is er een perceel grond nodig met de vereiste afmetingen van 5m x 6m. In bijlage kan u ons voorstel van locatie terugvinden. Deze grond zal door de initiatiefnemer aan schattingsprijs worden afgestaan aan Fluvius. De overeenkomst tussen Fluvius en de initiatiefnemer over deze grondafstand en de bijhorende erfdienstbaarheden/recht van doorgang voor de leidingen en de doorgang zal door Fluvius opgemaakt worden vóór aanvang van de werken en zal bij notariële akte worden bekrachtigd.
Verder is het belangrijk dat het lot van de cabine een eigen lotnummer krijgt binnen de vergunde verkaveling. De initiatiefnemer zorgt tevens voor een opmetingsplan met precad referentienummer van dit lot. Verdere kosten verbonden aan de notariële akte vallen ten laste van Fluvius.
Vooraleer wij het ontwerpdossier van uw project kunnen opstarten hebben wij onderstaande gegevens nog van u nodig:
Gelieve een opmetingsplan van het cabineperceel met precad referentienummer (+ de documentatie van het kadaster betreffende deze referentienummer) aan te leveren voordat het dossier wordt verzonden naar de notaris. Fluvius zorgt voor de verzending naar de notaris na de interne goedkeuring door onze Raad van Bestuur.
Indien u hierover nog bijkomende inlichtingen wenst, kan u ons contacteren via het mailadres bovenaan deze brief. Wij helpen u graag verder.
Bijlage(n): Voorbeeld inplanting prefab cabine”
Evaluatie advies:
Het ongunstig advies heeft geen betrekking op de rooilijnen.
9.- Op 31/08/2022 werd door Provincie Limburg, Dienst water en Domeinen volgend voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“Hierbij kan ik u meedelen dat het dossier in het kader van de watertoets voorwaardelijk gunstig beoordeeld werd. Ik verzoek u evenwel de voorwaarden in de omgevingsvergunning op te nemen zoals ze geformuleerd werden in het bijgaand advies.
DEEL 1 INLICHTINGENFICHE
Ligging van het perceel:
Waterloop en machtiging
DEEL 2 WATERADVIES I.V.M. DE WATERTOETS
(art. 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid, gecoördineerd op 15 juni 2018)
1 Beschrijving van het watersysteem
o het bekken van de Demer
o het deelbekken Midden-Demer
2 Waterplannen
Het stroomgebiedbeheerplan van de Schelde is van toepassing.
3 Toetsen aan de doelstellingen decreet integraal waterbeheer, gecoördineerd op 15 juni 2018 – artikel 1.2.2
De adviesvraag handelt over de richtlijn gewijzigd afstromingsregime.
Vanaf een verharde oppervlakte van meer dan 1 000 m² moet door de vergunningverlenende instantie advies worden gevraagd aan de waterbeheerder met betrekking tot mogelijke schadelijke effecten op de toestand van het oppervlaktewater. In het kader daarvan moet voldaan worden aan de volgende voorwaarden:
infiltratiecap. | minimale dimensioneringsvoorwaarden | of
|
20-50 mm/h (fijn zand) | 400 m³/ha verharde oppervlakte (v.o.), inf.opp. van min. 4 % vd v.o.
| 250 m³/ha vo en 20 % inf.opp.
|
50-100 | 350 m³/ha vo en 4 % inf.opp | 250 m³/ha vo en 10 % inf.opp.
|
>100 | 250 m³/ha vo en 4 % inf.opp.
|
|
Aan deze voorwaarde is voldaan.
DEEL 3 CONCLUSIES ONDERZOEK WATERBEHEERDER
Uit de toepassing van de nadere regels voor de toepassing van de watertoets bij besluit van de Vlaamse Regering van 20 juli 2006, en latere wijzigingen, is gebleken dat het verkavelen in 12 bouwloten (lot 1 t.e.m. 9 en lot 16 t.e.m. 18) gecreëerd voor de oprichting van ééngezinswoningen(verkaveling Beskensstraat) een verandering van de toestand van watersystemen (of bestanddelen ervan) tot gevolg heeft. Deze verandering heeft geen betekenisvol schadelijk effect op het milieu voor zover de voorwaarden onder Deel 2 worden opgenomen in de vergunning.
Het wateradvies is dan ook voorwaardelijk gunstig.”
Evaluatie advies:
Er werd geen verdere uitspraak gedaan over de rooilijnen.
10.- Op 26/07/2022 werd door Provincie Limburg, Mobiliteit en Routenetwerken volgend voorwaardelijk gunstig advies verleend:
“We hebben uw aanvraag voor advies over de omgevingsvergunning (het realiseren van de derde fase van de verkaveling in de Beskensstraat te Zonhoven) onderzocht. Het projectgebied van deze omgevingsvergunning heeft namelijk een raakvlak met fietssnelweg F74 (Hasselt- Eindhoven via Pelt).
Provincie Limburg investeert in de uitbouw van een kwalitatief fietssnelwegennetwerk. De fietssnelweg F74 zorgt in dit netwerk voor een fietsverbinding tussen Hasselt en Noord-Limburg. De Hortstraat in Zonhoven maakt deel uit van het (toekomstige) tracé van deze fietssnelweg. De toekomstige verkaveling in de Beskensstraat grenst aan de achterzijde aan de Hortstraat.
Het tracé van fietssnelweg F74 op grondgebied Zonhoven en Hasselt (inclusief Hortstraat) werd vastgelegd in de startnota ‘Fietssnelweg Spoorlijn 18: Hasselt-Zonhoven’. Dit document kreeg haar goedkeuring op de Regionale Mobiliteitscommissie van 27 juni 2017.
De Hortstraat is momenteel een doodlopende straat met beperkt gemotoriseerd verkeer. Voor de toekomstige ontwikkeling van het fietssnelwegtracé kan de Hortstraat ingericht worden als fietsstraat (gemengd verkeer) en verlengd worden tot aan de Beskensstraat. Hierbij blijft de voorwaarde van een knip voor doorgaand gemotoriseerd verkeer.
De huidige wegbreedte is echter te smal voor het concept van een fietsstraat op een fietssnelwegtracé. De wegbreedte van de Hortstraat zou verbreed moeten worden tot minstens 4 meter en bij voorkeur 4,5 meter met aan beide zijdes een meter schuwzone zonder obstakels.
In het ontwerp van de verkaveling wordt er rekening gehouden met de huidige wegbreedte van de Hortstraat. In functie van de ontwikkeling van de fietssnelweg adviseren we rekening te houden met een toekomstige wegbreedte van 4,5 meter met een meter schuwzone aan beide zijdes.
De afdeling Mobiliteit geeft met betrekking tot het fietssnelwegennetwerk een gunstig advies onder voorwaarden. Het project dient namelijk rekening te houden met de toekomstige wegbreedte in functie van de inrichting van de Hortstraat als fietsstraat voor de verdere ontwikkeling tot fietssnelweg.”
Evaluatie advies:
Er werd geen verdere uitspraak gedaan over de rooilijnen.
11.- Op 27/09/2022 werd door Infrabel volgend ongunstig advies verleend:
“NV Infrabel geeft een negatief advies voor de omgevingsvergunning van IDYLIA voor de verkavelingsaanvraag voor 12 bouwloten in de Hortstraat 3, 3520 ZONHOVEN.
Infrabel heeft de visie om op lange termijn te streven naar een overwegvrij spoorwegnet. Hiervoor zijn per gemeente streefbeelden opgemaakt met daarin infrastructuur om eventueel de spoorweg ongelijkgronds te kruisen. Het doel is de benodigde ruimte te vrijwaren voor toekomstige projecten. Voor de overweg in de Hortstraat was een fietstunnel voorzien in de as van de weg. Overwegen staan vandaag reeds onder druk. Een bijkomende ontsluiting naar de overweg van loten 16-17-18 is bijgevolg niet wenselijk, dat zou een fietstunnel hypothekeren. Een ontsluiting van loten 16-17-18 naar Vinkenhof kan perfect binnen de verkaveling. Dat zou ook minder gemengd verkeer op de fietssnelweg betekenen.”
Evaluatie advies:
Er werd geen verdere uitspraak gedaan over de rooilijnen.
Het BPA voorziet bovendien op deze locatie een ontsluiting (art. 20 – lokale weg type III – woonstraat) en geeft hieromtrent rechtszekerheid aan de grondeigenaars.
Het aanvaarden van deze adviezen geeft uitvoering aan artikel 3 (doelstellingen) en aan artikel 4 (principes) van het Decreet houdende de gemeentewegen van 3 mei 2019.
Het college van burgemeester en schepenen stelt voor om te beraadslagen over voorliggende zaak van de wegen voor de aanvraag voor een omgevingsvergunning met dossiernummer OMV_2022052411 (intern nummer 1344.B.874.2) op 15/04/2022 ingediend bij de gemeente Zonhoven door IDYLIA NV voor het verkavelen van gronden aan Beskensstraat fase III en het aanleggen van nieuwe wegenis (lot 19) in Zonhoven, kadastraal gekend als 1ste afdeling sectie B nrs. 268P, 279F, 1213B2 en 1220L.
De gemeenteraad keurt de wijziging van de bestaande rooilijnen van Vinkenhof en Hortstraat zoals weergegeven op het ingediende plan van het studiebureau Hosbur van 8 april 2022 goed. De rooilijnen worden gedefinieerd volgens de coördinatenlijst voorzien op het rooilijnplan.
Het rooilijnplan Hosbur van 8 april 2022 wordt als integrerend deel gehecht aan dit besluit.
Tegen dit besluit van de gemeenteraad kan binnen de 30 dagen in het kader van een schorsend administratief beroep tegen de vergunningsbeslissing een georganiseerd administratief beroep worden ingesteld bij de Vlaamse Regering.
De procedure van dit beroep verloopt volgens art. 31/1 van het Omgevingsdecreet.
Dit besluit van de gemeenteraad is nietig: