Terug
Gepubliceerd op 16/11/2022

2022_CBS_01166 - Uitbreiding van de evenementenhal “Den Dijk” met een semi-professionele keuken - Verrekeningsvoorstel 1 - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 08/11/2022 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johny De Raeve, burgemeester; Bram De Raeve, 1ste schepen; Frederick Vandeput, 2de schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2022_CBS_01166 - Uitbreiding van de evenementenhal “Den Dijk” met een semi-professionele keuken - Verrekeningsvoorstel 1 - Goedkeuring 2022_CBS_01166 - Uitbreiding van de evenementenhal “Den Dijk” met een semi-professionele keuken - Verrekeningsvoorstel 1 - Goedkeuring

Motivering

Verwijzingsdocumenten

Goedkeuring door de gemeenteraad in de zitting van 13 september 2021 van het bestek, de raming en de lastvoorwaarden voor de opdracht “Uitbreiding van de evenementenhal "Den Dijk" met een semi-professionele keuken”, opgesteld door de ontwerper, architect Fernand Bollen, Holsteenweg 15, 3520  Zonhoven.  

Het college van burgemeester en schepenen verleende in zitting van 29 maart 2022 goedkeuring aan de gunning van de opdracht “Uitbreiding van de evenementenhal "Den Dijk" met een semi-professionele keuken aan:

  • Hermans & Co Algemene Ondernemingen nv, Nijverheidslaan 116, 3620 Lanaken, Lot 1 (Architectuur en technieken) tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van € 278.485,31 excl. btw of € 336.967,23 incl. btw.
  • Elpo Cuisinex GHG nv, Bedrijfsstraat 18 bus 2, 3500 Hasselt, Lot 2 (Keuken en keukenuitrusting) tegen het nagerekende en verbeterde offertebedrag van € 43.650,20 excl. btw of € 52.816,74 incl. btw

Goedkeuring in de zitting van het college van burgemeester en schepenen 25 mei 2022 van de bepaling van de aanvangsdatum voor lot 1 op 1 juni 2022.

Feiten context en argumentatie

Bij de opmaak van de aanbestedingsdossiers werd door de architect voorgesteld een aantal eenvoudige omgevingswerken te laten uitvoeren door onze eigen diensten. Het ging hierbij onder andere over het graven (en terug dichten) van de sleuf voor de aanleg van de nutsvoorzieningen, het terug aanwerken van de klinkerverharding en het aanleggen van een plantvak tegen de nieuwe keuken, en de aanpassingswerken aan het poortje en de afsluiting van de buitenopslagruimte.

De dienst facilitair management geeft aan niet in de mogelijkheid te zijn om deze werken voor februari in te kunnen plannen. Vermits aannemer Hermans & Co het einde der werken volgens de huidige planning eind januari heeft voorzien werd hem gevraagd  een verrekeningsvoorstel op te stellen om deze werken aan zijn opdracht toe te voegen.

In het betreffende verrekeningsvoorstel 1, opgemaakt op 26 oktober 2022 worden deze werken aangeboden tegen een totale prijs van €12.710,75 excl. btw of € 15.380,01 incl. btw. De aanpassingswerken aan de buitenopslag zijn hierin niet opgenomen.

Deze verrekeningen zijn aanvullende werken dewelke conform artikel 38/4 KB Uitvoering zonder nieuwe plaatsingsprocedure voor deze opdracht kunnen worden doorgevoerd, mits in acht name dat deze niet hoger zijn dan vijftien procent van de waarde van de oorspronkelijke opdracht, dewelke in casu niet overschreden wordt.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen keurt verrekeningsvoorstel 1 - buitenaanleg van Hermans & Co goed voor een totaalbedrag van €12.710,75 excl. btw of €15.380,01 incl. btw.