Terug
Gepubliceerd op 21/12/2022

2022_CBS_01286 - Raamovereenkomst "Platform voor registreren van gevonden of verloren voorwerpen", georganiseerd door aankoopcentrale Stad Hasselt - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 13/12/2022 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johny De Raeve, burgemeester; Bram De Raeve, 1ste schepen; Frederick Vandeput, 2de schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2022_CBS_01286 - Raamovereenkomst "Platform voor registreren van gevonden of verloren voorwerpen", georganiseerd door aankoopcentrale Stad Hasselt - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring 2022_CBS_01286 - Raamovereenkomst "Platform voor registreren van gevonden of verloren voorwerpen", georganiseerd door aankoopcentrale Stad Hasselt - Lastvoorwaarden en gunningswijze - Goedkeuring

Motivering

Verwijzingsdocumenten

Bestek, opgemaakt door aankoopcentrale Stad Hasselt.

Besluit van het college van burgemeester en schepenen van de stad Hasselt betreffende lastvoorwaarden en gunningswijze. 

Feiten context en argumentatie

De Aankoopcentrale Stad Hasselt is, voor de gemeenten die vandaag deel uitmaken van de Politiezone Limburg Regio Hoofdstad (LRH) en/of de interlokale verenging deelplatform MIDWEST-LIM, op zoek naar een digitaal platform/beheerssysteem, waarin gevonden of verloren voorwerpen geregistreerd en geconsulteerd kunnen worden en waarin de volledige procesflow, makkelijk en conform de regelgeving (artikel 3.58, 3.59 Wet van 4 februari 2020 houdende boek 3 "Goederen" van het Burgerlijk Wetboek), kan worden opgevolgd.

Om deze redenen is men op zoek naar een digitaal platform/beheerssysteem, waarin gevonden of verloren voorwerpen geregistreerd en geconsulteerd kunnen worden en waarin de volledige procesflow, makkelijk en conform de regelgeving, kan opgevolgd worden.

In het kader van de opdracht “Aankoopcentrale Stad Hasselt - Platform voor registreren van gevonden of verloren voorwerpen” werd een bestek met nr. 2022- 5307 opgesteld door de dienst aankopen van de Stad Hasselt.

De totale uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 49.000,00 excl. btw of € 59.290,00 incl. 21% btw, en het maximale bestelbedrag bedraagt € 139.999,99 excl. btw of € 169.399,99 incl. 21% btw.

Het gedeelte voor de gemeente Zonhoven wordt geraamd op € 1.700,00 excl. btw of € 2.057,00 incl. 21 btw per jaar. Voor de volledige looptijd van 48 maanden bedraagt de raming dus € 6.800,00 excl. btw of € 8.228,00 incl. 21% btw.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Stad Hasselt treedt op als aankoopcentrale bij de gunning van de opdracht voor de gemeenten die deel uitmaken van één van de volgende organisaties (eventueel na naamswijziging door bijvoorbeeld fusies of uitbreiding):

  • Stad Hasselt, Limburgplein 1, 3500 Hasselt;
  • Interlokale verenging deelplatform MIDWEST-LIM, Limburgplein 1, 3500 Hasselt;
  • Politiezone Limburg Regio Hoofdstad (LRH), Zwarte Brugstraat 4, 3500 Hasselt.

Het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd om de Stad Hasselt aan te stellen om op te treden als aankoopcentrale en eveneens een mandaat te geven voor wat betreft het doorlopen van de procedure voor de overheidsopdracht met als titel "Platform voor registreren van gevonden of verloren voorwerpen". Dit omvat, niet-limitatief, het volgende: opmaak bestek, publicatie opdracht, opening offertes, voeren van onderhandelingen, gunning van de opdracht etc.

Het college van burgemeester en schepenen wordt gevraagd om de lastvoorwaarden en gunningswijze goed te keuren. 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen beslist Stad Hasselt, Limburgplein 1 te 3500 Hasselt, aan te stellen om op te treden als aankoopcentrale in toepassing van artikel 2, 6°a en 7°a van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten voor de overheidsopdracht met als titel "Platform voor registreren van gevonden of verloren voorwerpen".

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen beslist een mandaat te geven aan groep Hasselt voor wat betreft het doorlopen van de procedure voor de overheidsopdracht met als titel "Platform voor registeren van gevonden of verloren voorwerpen". 

Dit omvat, niet-limitatief, het volgende: opmaak bestek, publicatie opdracht, opening offertes, voeren van onderhandelingen, gunning van de opdracht etc.

De sluiting van de opdracht met de dienstverlener waaraan door Hasselt gegund wordt, dient individueel te gebeuren door de gemeente Zonhoven.

Artikel 3

De opdrachtdocumenten met nr. 2022-5307 voor de opdracht “Platform registeren verloren of gevonden voorwerpen”, opgesteld door de aankoopcentrale Stad Hasselt, worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De totale raming van de opdracht bedraagt € 49.000,00 excl. btw of € 59.290,00 incl. 21% btw, en het maximale bestelbedrag bedraagt € 139.999,99 excl. btw of € 169.399,99 incl. 21% btw. Het onderdeel van Zonhoven bedraagt € 1.700,00 excl. btw of € 2.057,00 incl. 21 btw per jaar. Voor de volledige looptijd van 48 maanden bedraagt de raming dus € 6.800,00 excl. btw of € 8.228,00 incl. 21% btw.

Artikel 4

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking.

Artikel 5

De Stad Hasselt wordt belast met de doorloop van de procedure. Het college van burgemeester en schepenen zal de gunning goedkeuren na afloop.