Samenwerkings- en gebruiksovereenkomst:
Verwerkersovereenkomst in het kader van verwerken van persoonsgegevens door de verschillende partijen:
Logo voor digitale verzendingen en analoge verzendingen.
De gemeente Zonhoven wil verder inzetten op het digitaliseren van de briefwisseling. Het doel is steeds dat we onze burgers een dienstverlening op maat kunnen aanbieden. Voor minder digitale vaardige burgers is er steeds de klassieke post op papier, maar voor burgers die hun communicatie digitaal wensen te ontvangen, wenst de gemeente Zonhoven gebruik te maken van het eBox-systeem. Om hier gebruik van te maken, dient er een overeenkomst afgesloten te worden met Digitaal Vlaanderen (Magda Documentendienst).
Het is de bedoeling om eerst een testfase op te richten om intern de mogelijkheid tot versturen van documenten via eBox te testen.
Momenteel zal de dienst enkel online gebruikt worden, maar op termijn zal API de voorkeur krijgen. Dit is op het moment nog niet mogelijk, aangezien de koppeling nog niet aangemaakt kan worden. Er wordt dus geopteerd om beide mogelijkheden aan te duiden.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de aansluiting tot de documentendienst MAGDA goed.
Beide aansluitingsmogelijkheden (zowel MAGDA Online, als de integratie van API) worden geselecteerd.
De geraamde instapprijs is € 2.000,00 incl. btw. Indien de documenten via de analoge post worden verzonden, dan komen deze kosten er nog bij.
De uitgave wordt voorzien in het budget van het meerjarenplan 2020-2025 op MJP000340.