Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het schrijven van 9 januari 2023 van het Departement Omgeving, Vlaamse overheid, Leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten, Koning Albert II-laan 20 bus 8 te 1000 Brussel betreffende inventarisatie 2023.
De door de gemeente jaarlijks op te stellen lijst van de leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten dient, in toepassing van artikel 6§3 van het besluit van de Vlaamse Regering van 1 juli 1997 tot uitvoering van het decreet van 19 april 1995 houdende maatregelen ter bestrijding en voorkoming van leegstand en verwaarlozing van bedrijfsruimten, meermaals gewijzigd, door het college van burgemeester en schepenen te worden gefinaliseerd naar het Departement Omgeving voor 1 maart van het kalenderjaar.
Het bestand met de gemeentelijke lijst dient voor 1 maart 2023 te worden gefinaliseerd in de RWO Data Manager.
Het bestand kan vanaf de finalisering in de RWO Data Manager ingekeken worden door de Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij van de provincie, waartoe de gemeente Zonhoven behoort.
De volgende dossiers werden opgenomen in de inventarisatie 2022:
Vaststellingen gedaan tijdens rondrit dd. 10/01/2023:
Conclusie dienst:
Voor 2023 worden er geen nieuwe bedrijfsruimtes opgenomen in de lijst leegstand.
Het pand Roosterkensweg 18 werd geschrapt van ambtswege door Brussel.
Op de leegstandslijst 2023 blijven dan volgende panden opgenomen:
Het college van burgemeester en schepenen besluit de inventaris leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimten 2023 over te maken aan de hogere overheden via de RWO Datamanager voor 1 maart 2023.