Terug
Gepubliceerd op 08/02/2023

2023_CBS_00117 - Onderhoud brandkranen door BLM vzw - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 31/01/2023 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johny De Raeve, burgemeester; Bram De Raeve, 1ste schepen; Frederick Vandeput, 2de schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2023_CBS_00117 - Onderhoud brandkranen door BLM vzw - Goedkeuring 2023_CBS_00117 - Onderhoud brandkranen door BLM vzw - Goedkeuring

Motivering

Verwijzingsdocumenten

Overeenkomst van BLM vzw voor onderhoud brandkranen.

Feiten context en argumentatie

Er dient tweejaarlijks een onderhoud uitgevoerd te worden op de brandkranen. Het laatste onderhoud is gebeurd in 2021.

Via een overheidsopdracht doorlopen door De Watergroep, waarbij zij optreden als aankoopcentrale, kunnen lokale besturen zoals de gemeente Zonhoven dit onderhoud laten uitvoeren door BLM vzw, Nieuwpoortlaan 25/2 te 3600 Genk.

Het aantal brandkranen wordt geschat op 1.235 brandkranen, de raming hiervoor is € 13.782,60 excl. btw of € 16.676,95 incl. btw.

BLM vzw, Nieuwpoortlaan 25/2 te 3600 Genk, heeft een specifieke overeenkomst voor de gemeente Zonhoven bezorgd om het onderhoud uit te voeren. 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen beslist om het onderhoud van de brandkranen goed te keuren aan de raming van € 13.782,60 excl. btw of € 16.676,95 incl. btw voor respectievelijk 1.235 brandkranen.

Artikel 2

De overeenkomst in bijlage wordt goedgekeurd en hoort integraal bij dit besluit.

Artikel 3

De uitgave van deze opdracht worden voorzien in het budget van het meerjarenplan 2020-2025 op MJP000176 (nodige en nuttige herstellingsweken worden uitgevoerd aan de gemeentelijke infrastructuur).