Terug
Gepubliceerd op 06/03/2024

2024_CBS_00214 - Gouden Zonhovenaren 2024 - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 27/02/2024 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johny De Raeve, burgemeester; Bram De Raeve, 1ste schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Frederick Vandeput, 2de schepen

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2024_CBS_00214 - Gouden Zonhovenaren 2024 - Goedkeuring 2024_CBS_00214 - Gouden Zonhovenaren 2024 - Goedkeuring

Motivering

Feiten context en argumentatie

Het college neemt kennis van het voorstel van de werkgroep Gouden Zonhovenaren over de invulling van de artiest en de financiën van de Gouden Zonhovenaren van 18 april 2024.

Budget Gouden Zonhovenaren
MJP 134 & 135 - jaarlijks wordt er een shownamiddag georganiseerd voor de senioren van Zonhoven
MJP 134 – 14500 euro – technische en andere benodigdheden
MJP 135 – 5000 euro – auteursrechten, erelonen en andere vergoedingen

Totaal budget Gouden Zonhovenaren 2024: 19500 euro


Onderstaand vind je een gedetailleerde beschrijving van de kostenposten en welke keuzes er gemaakt zijn.  

Gebruik eigen servies en bestek

situatieschets
In de nieuwe keuken van de evenementenhal is er bestek en servies voor 500 personen.  In GC Tentakel is er ook voldoende servies en bestek voor 300 personen.  In principe is dit voldoende om de aanwezigen van de Gouden Zonhovenaren te bedienen. Dit servies en bestek moet na de activiteit afgewassen worden en de keuken en afwasmachine moeten terug proper zijn. Dit genereert heel wat extra uren voor de medewerkers, die later teruggenomen moeten worden op hun dienst en heeft ook een personeelskost.

Berekening kost gebruik eigen servies en bestek
Één afwasbeurt = 24 borden/mand = 3 min 

1. 800 borden
    100 borden melkcups en suiker
    800 tassen
2. 800 ondertassen
3. 800 vorkjes
    800 koffielepels

1. 800 + 100 + 800 = 1700 stuks / 24 = 71 manden x 3 min = 212.5 minuten
2. 800 = 800 stuks /36= 23 manden x 3 min = 66.66 minuten
3. 800 + 800 = 1600 / 200 = 8 manden  x 3 minuten = 24 minuten

 212.5 min + 66.66 min + 24 min = 303.16 minuten = 5 uur afwassen +1 uur afwasmachine proper maken en keuken poetsen
Totale theoretische extra werktijd voor 6 personen = 6 uur (tussenin moet het afwasmachine leeg lopen, zuiver maken en opwarmen van het water)
Afwas en afdrogen en opbergen in de kasten in rekening gebracht

 

5 personen op C1-3 aan 31.15 euro/ uur = 31.15 euro x 6 uur = 186.90 euro x 5 personen = 934.50 euro
1 persoon op B1-3 aan 45.97 euro/uur = 45.97 euro x 6 uur = 275.82 euro
+ kosten vervoer en stapelen van 300 borden en bestek (op een veilige manier met noppenfolie) GC Tentakel heen en terug = 2 uur
2 personen op D1-3 aan 27.63 euro/uur = (27.63 x 2 uur) x 2 personen = 110.52 euro

Totale kost afwas en opruimen keuken: 1210.32 euro + kost vervoer 110.52 euro = 1320.84 euro

Scenario eigen borden:
500 borden en bestek van de evenementenhal + 300 borden en bestek van GC Tentakel + inpakken en vervoer van borden en bestek van GC Tentakel naar evenementenhal.
Totale kost = 1320.84 euro (theoretisch) 

Normaal gezien worden de tafels pas afgeruimd als de genodigden naar huis gaan.
Onder deze omstandigheden is alles opgeruimd ( borden, bestek) rond 18 à 18.30 uur

In dit scenario zijn er 6 extra mensen nodig die vanaf 16.30 uur kunnen starten met de afwas, ze zijn aan het werk tot 22.30 uur. In de veronderstelling dat we deze mensen gaan vinden onder de personeelsploeg die tot 22.30 uur willen afwassen.  Er dient ook rekening mee gehouden worden, dat de werkgroep bestaande uit: Griet, Greta, Daphné en Petra reeds aan de slag zijn vanaf 8 uur ’s morgens.


Huur vs eigen materialen

. 1015.80 euro voor huur borden en bestek bij Spabo
. 1320.84  euro kost vervoer en afwas bij gebruik eigen borden en bestek & 38 uren die teruggenomen moeten worden, verdeeld over diverse diensten.

 

 Advies van de dienst: rekening houdende met de kosten voor de eigen afwas, het vervoer van de materialen en hoge inzet aan uren, adviseren we om de borden en bestek toch te huren.  Aangezien dit goedkoper is en de inzet van uren opmerkelijk lager is.


Drank

Om de kosten te drukken stellen we voor om de keuze aan dranken te beperken:

  • Pils
  • Wijn (wit en rosé)
  • Frisdranken (cola zero, water plat en bruis, Fanta en Sprite)
  • Koffie

 

Taart 

Bestelling van taarten bij de bakkers Brabanders en ’t Graantje.

  • Brabanders: 11.50 euro -10% korting= 10.35 euro/taart
  • Graantje: 8.20 euro/ taart

Beide gesneden en geleverd.

 Totale kost voor de taarten: 1669.50 euro

 We bestellen kersentaart en abrikozentaart met latjes.

Puddingtaarten mag niet voor de voedselveiligheid. 

 

Programma

Voorstel 1: 1590 euro incl BTW

  • Patrick Onzia – 1500 euro + 6% BTW
  • 2 x 45 minuten
  • Combinatie, zang, humor en sketch

 

Voorstel 2: 3477 euro incl BTW 

  • Patrick Onzia – 1000 euro + 6% BTW
    1. 1 x 40 minuten
    2. Bandoptreden
  • Wim Soutaer – 1950 euro + 6% BTW
    1. 1 x 40 min
    2. Bandoptreden
  • Techniek: 350 euro

 

Advies van de dienst: We kiezen voor Patrick Onzia, hij is eerder al op de seniorenshow van Carnaval geweest en dit is erg goed meegevallen, aangevuld met Wim Soutaer. Beide artiesten passen binnen het budget.

 

Timing 

13.30 uur.............................. deuren open

13.30 tot 14.00 uur.............. achtergrondmuziek

14.00 tot 14.10 uur.............. Welkom door Presentatie en de burgemeester

14.15 tot 15.00 uur.............. Patrick Onzia

15.00 tot 15.45 uur.............. pauze en uitdelen bloemen

15.45 tot 16.30 uur..............Wim Soutaer

16.30 tot 16.40 uur.............. afscheid nemen

16.40 tot 17.00 uur.............. achtergrondmuziek

 

Kost Techniek

Er werden 3 prijzen opgevraagd, waarvan Stresske de beste prijs aanbied.
In overleg met Steven Stesmans is er een korting gegeven om de oorspronkelijk ingediende prijs.  Een korting van 350 euro wanneer we de pipe & drape zelf plaatsen.

De kost van een scherm en projector en randapparatuur is 839.50 euro + 21% BTW = 1015.80 euro

Advies van de dienst: We kunnen een projectie voorzien.  Er is hier budgettaire ruimte voor. Tevens moet er geen tijd gemaakt worden voor de opmaak van de projectie en het opvragen van de foto’s.

  

Overzicht artiesten 2000 tot 2023

2000: Denis Moons

2001: Lize Marke

2002: Jaques Raymond en Ingriani

2003: La Esterella

2004: Eddy Wally

2005: Remy Hoffman, Kenny Belaey, Sandie Garcia, Lisa Del Bo

2006: Remy Hoffman, Frank Galan en Paco Garcia

2007: Remy Hoffman, Partick & Carina en Mathieu Vanhees

2008: Remy Hoffman, De Bakelietjes, Micha Marah

2009: Remy Hoffman, Eddy en de Schellekens

2010: Remy Hoffman, Ricky Fleming en clown Artuur Cardini

2011: Remy Hoffman (enkel als inleiding), Roulez Roulez

2012: Remy Hoffman, Jo Vally

2013: Remy Hoffman, Nicole en Hugo

2014: Remy Hoffman, Danny Fabry

2015: Remy Hoffman, Connie Neefs en Hugo Symons

2016: Remy Hoffman, Salim Seghers

2017: Remy Hoffman, Sasha en Davy

2018: Remy Hoffman, Lisa Del Bo

2019: Remy Hoffman, Maarten Cox en Lindsay

2020: geen

2021: geen

2022: Garry Hagger

2023: Marjan Berger

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om het servies en bestek voor de Gouden Zonhovenaren te huren bij de goedkoopste leverancier Spabo.

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om volgende dranken aan te bieden: pils, wijn (wit en rosé), frisdranken (cola zero, water plat en bruis, Fanta en Sprite) en koffie.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om abrikozen en kersentaart te bestellen bij Brabanders en ’t Graantje.

Artikel 4

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord met het voorgestelde programma, Patrick Onzia 1 x 40 minuten en Wim Soutaer 1 x 40 minuten.

Artikel 5

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om een projectie te voorzien.