Terug
Gepubliceerd op 16/10/2024

2024_CBS_00988 - Raamovereenkomst VITO ICT infrastructuur (2023) - Full cloud based SafeQ Cloud - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 08/10/2024 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johny De Raeve, burgemeester; Bram De Raeve, 1ste schepen; Frederick Vandeput, 2de schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur; Kristine Kaminski, waarnemend algemeen directeur

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2024_CBS_00988 - Raamovereenkomst VITO ICT infrastructuur (2023) - Full cloud based SafeQ Cloud - Goedkeuring 2024_CBS_00988 - Raamovereenkomst VITO ICT infrastructuur (2023) - Full cloud based SafeQ Cloud - Goedkeuring

Motivering

Verwijzingsdocumenten

Opdrachtdocumenten, toetredingsovereenkomst en gunningsbrief. 

Besluit_GR_09/09/2024 - Raamcontract VITO ICT Infrastructuur (2023) - Toetreding - Goedkeuring

Offertes SafeQ Cloud door Koniaca Minolta

Feiten context en argumentatie

Voor het printen en scannen maakt de gemeente Zonhoven op dit moment nog gebruik van een klassieke opstelling met printserver dat via lokale verbinding toegankelijk moet zijn. Om netwerkonfhankelijk te kunnen printen wenst de ICT-dienst de infrastructuur om te zetten naar een full “cloud based” oplossing. Dit hebben we gevonden in de SafeQ Cloud oplossing aangeboden via Konica Minolta in de aankoopcentrale van VITO met referentie “VITO MFP 2021”. Voor de verhuis naar het pop-up gemeentehuis zal dit op korte termijn een noodzaak zijn, maar deze oplossing is meteen ook een duurzame oplossing.

De overeenkomst voor het huidige printerpark stopt in Q2 2025. Door om te schakelen naar toestellen waar de SafeQ Cloud ook ingebouwd kan worden breiden we de mogelijkheden uit met enkele interessante functies zoals;

  • Authenticatie met badge op de printer
  • Scan workflows naar SharePoint
  • Follow-me printing
  • Mobile printing
  • rapportering van printfunctionaliteit + copy + scan

SafeQ Cloud is daarnaast ook vendor onafhankelijk waardoor continuïteit voorzien eenvoudiger is ongeacht het merk toestellen in de toekomst.

Deze aankoop bevat onderstaande onderdelen:

  • Start met opzet en implementatie van SafeQ Cloud op bestaande HP toestellen voor 6 maanden.
    Document “Offerte SafeQ Cloud op HP_QU2-699406-X3H5V8 (1).pdf” € 1.586,92 Incl. btw, voorzien op investeringsbudget MJP 000339.
  • Verlenging van de core licenties en aanpassingen (Enhanced) voor de SafeQ Cloud ingebouwd in nieuwe Konica Minolta toestellen voor 60 maanden (5 jaar).
    Document “Offerte SafeQ Cloud op KM-toestellen_QU2-699423-S3F1P3.pdf” € 12.782,14 Incl. btw, voorzien op exploitatiebudget MJP 000340.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de offertes en verleent goedkeuring voor de aankoop en implementatie van SafeQ Cloud, aangeboden door Konica Minolta, Berkenlaan 8A-B, 1831 Diegem, via de raamovereenkomst van VITO met referentie "VITO MFP 2021", aan de totale kost van € 14.369,06 incl. btw. 

Artikel 2

De offertes maken integraal deel uit van deze beslissing.

Artikel 3

De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. VITO MFP 2021.

Artikel 4

De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget met MJP000339 en het exploitatiebudget met MJP000340.