Opdrachtdocumenten, toetredingsovereenkomst en gunningsbrief.
Besluit_GR_09/09/2024 - Raamcontract VITO ICT Infrastructuur (2023) - Toetreding - Goedkeuring
Offertes SafeQ Cloud door Koniaca Minolta
Voor het printen en scannen maakt de gemeente Zonhoven op dit moment nog gebruik van een klassieke opstelling met printserver dat via lokale verbinding toegankelijk moet zijn. Om netwerkonfhankelijk te kunnen printen wenst de ICT-dienst de infrastructuur om te zetten naar een full “cloud based” oplossing. Dit hebben we gevonden in de SafeQ Cloud oplossing aangeboden via Konica Minolta in de aankoopcentrale van VITO met referentie “VITO MFP 2021”. Voor de verhuis naar het pop-up gemeentehuis zal dit op korte termijn een noodzaak zijn, maar deze oplossing is meteen ook een duurzame oplossing.
De overeenkomst voor het huidige printerpark stopt in Q2 2025. Door om te schakelen naar toestellen waar de SafeQ Cloud ook ingebouwd kan worden breiden we de mogelijkheden uit met enkele interessante functies zoals;
SafeQ Cloud is daarnaast ook vendor onafhankelijk waardoor continuïteit voorzien eenvoudiger is ongeacht het merk toestellen in de toekomst.
Deze aankoop bevat onderstaande onderdelen:
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van de offertes en verleent goedkeuring voor de aankoop en implementatie van SafeQ Cloud, aangeboden door Konica Minolta, Berkenlaan 8A-B, 1831 Diegem, via de raamovereenkomst van VITO met referentie "VITO MFP 2021", aan de totale kost van € 14.369,06 incl. btw.
De offertes maken integraal deel uit van deze beslissing.
De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. VITO MFP 2021.
De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget met MJP000339 en het exploitatiebudget met MJP000340.