Terug
Gepubliceerd op 17/04/2024

2024_CBS_00348 - Aankoop en levering bloemstukken - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 09/04/2024 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bram De Raeve, 1ste schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Johny De Raeve, burgemeester; Frederick Vandeput, 2de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2024_CBS_00348 - Aankoop en levering bloemstukken - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's - Goedkeuring 2024_CBS_00348 - Aankoop en levering bloemstukken - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's - Goedkeuring

Motivering

Verwijzingsdocumenten

Bestek voor de opdracht "Aankoop en levering bloemenstukken".

Feiten context en argumentatie

Voor diverse gelegenheden worden er bloemstukken of boeketten bloemen gekocht. Hiervoor wordt nu een raamovereenkomst opgemaakt met meerdere (2) deelnemers.

De procedure werd reeds opgestart door het college van burgemeester en schepenen op 19 maart 2024, maar doordat er enkele opmerkingen werden ontvangen van inschrijvers in verband met de inhoud van het bestek dienden deze bepalingen aangepast te worden. De opdracht werd in zitting van 9 april 2024 stopgezet door het college van burgemeester en schepenen.

De volgende bepalingen werden aangepast:

  • De opdracht zal enkel bloemstukken omvatten. De boeketten worden maar voor een paar evenementen besteld en dit is ruim op voorhand geweten voor drie prijzen op te vragen.
  • De leveringsdagen werden aangepast, ze kunnen per bloemist verschillen en afhalen is ook mogelijk. 
  • Het indienen van de offertes is mogelijk per e-mail, aangetekende zending of afgifte aan het onthaal. 

In het kader van de opdracht “Aankoop en levering bloemenstukken” werd een bestek met nr. 2024-625-bloemen opgesteld, om een raamovereenkomst af te kunnen sluiten met twee bloemenleveranciers om zo op een wettelijk correcte manier bloemen te kunnen bestellen.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 8.264,46 excl. btw of € 10.000,00 incl. 21 % btw voor twee jaar.

Er wordt voorgesteld de opdracht tot stand te brengen bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).

De huidige opdracht wordt gesloten door middel van een raamovereenkomst met meerdere deelnemers waarbij alle voorwaarden in de raamovereenkomst zijn bepaald. De deelnemers zullen niet opnieuw in mededinging gesteld worden bij een individuele afroep.

Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.

Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 16 mei 2024 om 12.00 uur voorgesteld.

Bloemen Flo werd verwijderd uit de lijst van aan te schrijven bloemisten, aangezien zij aangegeven hebben dat ze te beperkte openingsuren hebben om onze bestellingen te kunnen voldoen en daardoor niet zouden inschrijven voor de opdracht.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2024-625-bloemen en de raming voor de opdracht “Aankoop en levering bloemenstukken” wordt goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 8.264,46 excl. btw of € 10.000,00 incl. 21 % btw.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht komt tot stand bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).

Artikel 3

Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde):

  • Bloemendroom, Heuveneindeweg 9 te 3520 Zonhoven;
  • De Bloemist by Passie Flora, Halveweg 43 te 3520 Zonhoven;
  • Zonnebloempje, Koerselsebaan 37, 3550 Heusden-Zolder.

Artikel 4

De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 16 mei 2024 om 12.00 uur.

Artikel 5

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van het meerjarenplan 2020-2025 op MJP000297 & MJP00300 (De personeelsleden krijgen activiteiten en attenties) - MJP000077 (De dienst communicatie verzorgt ontvangsten, plechtigheden, jubilea en allerlei vieringen, zorgt voor gepaste geschenken, fotoreportages en houdt het gulden boek bij).