Terug
Gepubliceerd op 29/02/2024

2024_CBS_00176 - Aanvraag organisatie evenement in Park Den Dijk - wijziging locatie - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 20/02/2024 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johny De Raeve, burgemeester; Frederick Vandeput, 2de schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Bram De Raeve, 1ste schepen; Johan Schraepen, 5de schepen

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2024_CBS_00176 - Aanvraag organisatie evenement in Park Den Dijk - wijziging locatie - Goedkeuring 2024_CBS_00176 - Aanvraag organisatie evenement in Park Den Dijk - wijziging locatie - Goedkeuring

Motivering

Feiten context en argumentatie

Tijdens het college van 12 december 2023 is er toelating gegeven aan de aanvraag voor de organisatie van het evenement Avalanche tijdens het weekend van 1, 2 en 3 maart 2024 op het terrein van Park Den Dijk. Zie besluit in bijlage.

Omdat het terrein momenteel te drassig is, wordt gevraagd om het evenement te laten doorgaan op de parking van de evenementenhal, cfr. het kerstdorp. (zie mail en grondplan in bijlage).

nota van de dienst: positief advies voor de organisatie van Avalanche (1 en 2 maart) op de parking van de evenementenhal zoals aangegeven op het grondplan in bijlage mits volgende voorwaarden:

  • er is geen ander 'groot' evenement in of om de evenementenhal
  • er een inname openbaar domein wordt aangevraagd
  • de buurtbewoners op de hoogte worden gesteld

Adviezen

Planning en Vergunningen Geen advies noodzakelijk

Volgende aandachtspunten:

- het plan is vrij summier, maar zoals het nu voorligt, leid ik hieruit af dat er geen TAV dient opgemaakt te worden voor doorgaand verkeer. Dus geen verdere actie voor de dienst mobiliteit.

- Indien de deelwagen nog niet verplaatst is naar het gemeentehuis dan mag deze niet belemmerd  worden in haar gebruik (dit lijkt op het eerste zicht niet het geval).

- Verder dient de school tijdig verwittigd te worden voor verdere communicatie naar de ouders. 

Sport Ongunstig advies

Den Dijk 1-3/3/2024: 

  • Vrijdag
    • Normale dag bezetting (basketbal, volleybal,…) 
    • Extra bezetting in PZ
      • Rode kruis Vlaanderen afdeling Zonhoven – Bloed geven 
      • 17u30-20u30
  • Zaterdag
    • Normale dag bezetting (basketbal, volleybal,…)
    • Geen extra bezetting in PZ 
  • Zondag 
    • Wedstrijden Basket Zonhoven 
    • Extra bezetting in PZ
      • Eetdag Davozon Zonhoven 
      • Geschat aantal eters +- 400 personen
      • 8u-23u (inclusief opbouw en afbraak)

Dus vooral zondag een probleem dat parking ingenomen wordt. 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen geeft de goedkeuring  voor de organisatie van Avalanche (1 en 2 maart) op de parking van de evenementenhal zoals aangegeven op het grondplan in bijlage mits volgende voorwaarden:

  • er is geen ander 'groot' evenement in of om de evenementenhal
  • er een inname openbaar domein wordt aangevraagd
  • de buurtbewoners op de hoogte worden gesteld