Terug
Gepubliceerd op 27/03/2024

2024_CBS_00272 - Aankoop en levering bloemen - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 19/03/2024 - 13:30 schepenzaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Johny De Raeve, burgemeester; Bram De Raeve, 1ste schepen; Frederick Vandeput, 2de schepen; Johan Vanhoyland, 3de schepen; Frank Vandebeek, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2024_CBS_00272 - Aankoop en levering bloemen - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's - Goedkeuring 2024_CBS_00272 - Aankoop en levering bloemen - Lastvoorwaarden en uit te nodigen firma's - Goedkeuring

Motivering

Verwijzingsdocumenten

Bestek voor de opdracht "Aankoop en levering bloemen".

Feiten context en argumentatie

Voor diverse gelegenheden worden er bloemstukken of boeketten bloemen gekocht. Hiervoor wordt nu een raamovereenkomst opgemaakt met meerdere (2) deelnemers.

Na intern overleg wordt voorgesteld om de standaardprijs voor deze bestellingen te herbekijken gezien de prijsstijgingen van de voorbij jaren. Er wordt voorgesteld om de standaardprijs van een bloemstuk op € 60,00 vast te zetten en van een boeket bloemen op € 30,00. Hiervoor wordt de goedkeuring van het college van burgemeester en schepenen gevraagd.

In het kader van de opdracht “Aankoop en levering bloemen” werd een bestek met nr. 2024-625-bloemen opgesteld, om een raamovereenkomst af te kunnen sluiten met twee bloemenleveranciers om zo op een wettelijk correcte manier bloemen te kunnen bestellen.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 13.223,14 excl. btw of € 16.000,00 incl. 21 % btw voor twee jaar.

Er wordt voorgesteld de opdracht tot stand te brengen bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).

De huidige opdracht wordt gesloten door middel van een raamovereenkomst met meerdere deelnemers waarbij alle voorwaarden in de raamovereenkomst zijn bepaald. De deelnemers zullen niet opnieuw in mededinging gesteld worden bij een individuele afroep.

Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.

Als limietdatum voor het indienen van de offertes wordt 3 april 2024 om 12.00 uur voorgesteld.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen beslist om de standaardprijzen voor het bestellen van een bloemstuk en een boeket bloemen te herzien:

  • Bloemstuk: € 60,00
  • Boeket bloemen: € 30,00

Artikel 2

Het bestek met nr. 2024-625-bloemen en de raming voor de opdracht “Aankoop en levering bloemen” wordt goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 13.223,14 excl. btw of € 16.000,00 incl. 21 % btw.

Artikel 3

Bovengenoemde opdracht komt tot stand bij wijze van de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde).

Artikel 4

Volgende ondernemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan de aanvaarde factuur (overheidsopdracht van beperkte waarde):

  • Bloemendroom, Heuveneindeweg 9 te 3520 Zonhoven;
  • De Bloemist by Passie Flora, Halveweg 43 te 3520 Zonhoven;
  • Bloemen Flo, Pastorijstraat 2, 3530 Houthalen-Helchteren;
  • Zonnebloempje, Koerselsebaan 37, 3550 Heusden-Zolder.

Artikel 5

De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 3 april 2024 om 12.00 uur.

Artikel 6

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van het meerjarenplan 2020-2025 op MJP000297 & MJP00300 (De personeelsleden krijgen activiteiten en attenties) - MJP000077 (De dienst communicatie verzorgt ontvangsten, plechtigheden, jubilea en allerlei vieringen, zorgt voor gepaste geschenken, fotoreportages en houdt het gulden boek bij).