In zitting van 29 maart 2022 verklaarde het college zich principieel akkoord om:
Achter de Hoven is ondertussen een fietsstraat.
In zitting van 7 juni 2022 verklaarde het college zich akkoord om volgende verkeerskundige principes toe te passen in kader van de verdere opmaak van een Start- en Projectnota voor de heraanleg van de N715 (gedeelte Dorpsstraat, gedeelte Heuvenstraat en gedeelte Genkerbaan) in het dorpshart:
Conform bovenstaande beslissingen dienen de aanvullende verkeersreglementen voor het inrichten van een zone 30 en het uitbreiden van de blauwe zone nog aan de gemeenteraad te worden voorgelegd. Dit zal gebeuren in zitting van de gemeenteraad van 9 september 2024.
In bijlage enerzijds het signalisatieplan van de verkeerssituatie in het dorpshart en anderzijds een visuele voorstelling van de afbakening van de zone 30 en de uitbreiding van de blauwe zone.
De zone 30 wordt afgebakend door verkeersdrempels (m.u.v. de Dijkbeemdenweg). De blauwe zone wordt uitgebreid ter hoogte van de wegenis "Kerkplein", incl. de parkeerzone aan de voorzijde van het gemeentehuis.
Het college van burgemeester en schepenen is principieel akkoord met de afbakening van de zone 30 in het dorpshart, maar wenst de afbakening van de uitbreiding van de blauwe zone nog in beraad te houden.
Het college van burgemeester en schepenen beslist het aanvullende verkeersreglement voor de afbakening van de zone 30 in het dorpshart te agenderen op de eerstvolgende gemeenteraad.