VERSLAG GEMEENTELIJKE OMGEVINGSAMBTENAAR
Dossiernummer: 2024/00009
Referentie omgevingsloket: OMV_2023156108
De aanvraag, ingediend door IPON NV met als contactadres Kapelanielaan 9C te 9140 Temse, werd ontvangen op 16/01/2024 en op 21/03/2024 ontvankelijk en volledig verklaard.
De aanvraag gaat over een terrein, gelegen Drieskensveldweg 1 en 1A, kadastraal gekend als afdeling 3 sectie E nrs. 802F en 803T.
De aanvraag gaat over het bouwen van 2 eengezinswoningen.
De aanvraag omvat stedenbouwkundige handelingen.
De gemeentelijke omgevingsambtenaar heeft deze aanvraag onderzocht, rekening houdend met de geldende wettelijke bepalingen, (in het bijzonder met het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende Algemene Bepalingen inzake Milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening (VCRO), het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid, het decreet Natuurbehoud en hun uitvoeringsbesluiten).
1. STEDENBOUWKUNDIGE BASISGEGEVENS
De locatie van de aanvraag is volgens het Origineel bij Koninklijk besluit goedgekeurd gewestplan op 3 april 1979 gelegen in woongebied.
De locatie van de aanvraag is niet gelegen binnen een bijzonder plan van aanleg.
De locatie van de aanvraag is gelegen binnen het ruimtelijk uitvoeringsplan grup afbakening regionaalstedelijk gebied Hasselt-Genk, goedgekeurd op 20 juni 2014.
Het project maakt deel uit van de goedgekeurde verkavelingswijziging 1192.E.874.2\02 goedgekeurd op 22 november 2022, het betreft lot 32E en 32F.
Men vraagt volgende afwijkingen volgens art. 4.4.1 van de VCRO:
Kroonlijsthoogte:
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de kroonlijsthoogte gelegen moet zijn op 6m t.o.v. het maaiveld.
Het ontwerp voorziet een kroonlijsthoogte tussen 3,70m en 5,77m t.o.v. het maaiveld (ter hoogte van de voorgevel).
Bouwhoogte tuin- en / of fietsenberging en carports (lot 32F):
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de hoogte van de tuin- en/of fietsenberging en de carports in de daartoe voorziene zone maximum 3m t.o.v. het maaiveld mag bedragen.
De uitbouw aan de achterzijde van de woning op lot 32F wordt uitgevoerd met een plat dak met een dakrandhoogte van 3,70m t.o.v. het maaiveld (t.h.v. de voorgevel).
Materiaalgebruik:
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de gevels van de woningen grotendeels opgetrokken moeten worden in witte baksteen, wit gekaleide baksteen of witte bepleistering en / of genuanceerde baksteen in aardetinten.
De gevels van de woningen worden opgetrokken in wit/grijs genuanceerde gevelsteen.
Inpandige garage i.p.v. overwelfde open carport (lot 32F):
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de woning op lot 32F in de aangeduide zone op het verkavelingsplan minimum 1 overwelfde open carport moet voorzien. Inpandige gesloten garages zijn verboden.
Het ontwerp voorziet voor lot 32F een inpandige garage met een terugliggende poort.
Verruimen leefruimte/keuken van lot 32F:
De toegestane bebouwing op lot 32F is aan de rechterzijde voorzien van een zone voor carports (3m x 9m) en een zone voor tuin- en/of fietsenberging (3m x 3m).
De leefruimte/keuken van de woning op lot 32F deels voorzien binnen de zone voor tuin- en fietsenberging en deels in de zone voor carports.
Aanpassen van zone voor carports en tuin- en/of fietsenberging:
• De toegestane bebouwing op lot 32F is aan de rechterzijde voorzien van een zone voor carports (3m x 9m) en een zone voor tuin- en/of fietsenberging (3m x 3m).
De tuin- en fietsenberging (2,30m x 4,24m) van de woning op lot 32F wordt deels voorzien binnen de zone voor carports.
• De toegestane bebouwing op lot 32E is aan de rechterzijde voorzien van een zone voor carports (3m x 7m) en een zone voor tuin- en/of fietsenberging (3m x 3m). De inplanting van de carport is voorzien op 2m achter de voorgevellijn.
Het ontwerp voorziet voor lot 32E een carport ingeplant op 2m achter de voorgevellijn. De carport heeft een breedte van 3,50m en een lengte van 5m. Aansluitend wordt een buitenberging voorzien met een breedte van 3,50m en lengte van 3m.
Volgende verordeningen zijn van kracht:
• algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer goedgekeurd op 29 april 1997;
• gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake openluchtrecreatieve verblijven goedgekeurd op 8 juli 2005;
• gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid goedgekeurd op 5 juni 2009;
• gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, .... goedgekeurd op 10 februari 2023.
2. HISTORIEK
Volgende dossiers zijn relevant:
• Omgevingsvergunning 1192.E.874.2\02 voor het herverkavelen van lot 32 in 9 loten en het doortrekken van een bestaande weg goedgekeurd op 22/11/2022.
• Stedenbouwkundige vergunning (2017/00277) voor het regulariseren van de hoogte van de wegenis en de percelen - goedgekeurd op 20/02/2018.
• Stedenbouwkundige vergunning (2017/00305) voor het bouwen van 6 eengezinswoningen in halfopen verband op de kavels 9, 10 aan binnenpad en kavels 24, 25, 26 en 27 aan drieskensveldweg binnen verkaveling 1192.e.874.2 - goedgekeurd op 09/08/2018.
• Verkavelingsvergunning (1192.E.874.2) voor 32 loten waarop 44 woongelegenheden - goedgekeurd op 22/12/2015.
3. BESCHRIJVING OMGEVING EN AANVRAAG
Beschrijving van de plaats & omgeving
De percelen bevinden zich langs de Drieskensveldweg, een doodlopende gemeenteweg in het centrum van Zonhoven.
De omgeving bestaat hoofdzakelijk uit halfopen eengezinswoningen. De bebouwing bestaat uit twee bouwlagen onder zowel hellende als platte daken.
De gevelafwerking is voornamelijk uitgevoerd in een gevelsteen in diverse tinten en texturen.
De percelen (2 loten, nl. lot 32E en 32F) zijn momenteel onbebouwd.
Beschrijving van de aangevraagde stedenbouwkundige handelingen
De aanvraag gaat over het bouwen van 2 halfopen eengezinswoningen.
Lot 32E
De halfopen woning wordt ingeplant op 3m achter de rooilijn / voorste perceelgrens, tegen de linker perceelgrens en tegen de rechter perceelgrens. De inplanting tegen de rechter perceelgrens is te wijten aan de oprichting van een carport met tuinberging.
De bouwdiepte op het gelijkvloers alsook op de verdieping bedraagt 10m.
De kroonlijsthoogte is gelegen op 5,77m ten opzichte van het maaiveld. De nokhoogte is gelegen op 10,97m ten opzichte van het maaiveld.
Het gabarit van de woning sluit aan op dit van het linker aangrenzende perceel (lot 32F).
Aan de rechterzijde van de bebouwing bevindt zich een carport met tuinberging. Deze heeft een breedte van 3,50m en een totale bouwdiepte van 8m. De carport vangt aan op 2m achter de voorgevellijn. Deze constructie wordt uitgevoerd met een plat dak. De dakrandhoogte is gelegen op 2,70m ten opzichte van het maaiveld.
De gevelafwerking van de woning is voorzien in wit-grijs genuanceerde gevelsteen. De dakbedekking wordt uitgevoerd in zwarte pannen.
De carport en tuinberging worden uitgevoerd met een houten gevelbekleding (natuurkleur).
Behoudens de woning worden ook verhardingen voorzien.
In de voortuin wordt een oprit aangelegd die toegang verleent tot de carport.
Tevens wordt een toegangspad naar de voordeur van de woning voorzien.
De verharding met een oppervlakte van 19,51m² wordt uitgevoerd in klinkers.
Lot 32F
De halfopen woning wordt ingeplant op 3m achter de rooilijn / voorste perceelgrens, tegen de rechter perceelgrens en op 3,75m van de linker perceelgrens.
De bouwdiepte op het gelijkvloers bedraagt maximaal 12m en op de verdieping 10m.
De woning beschikt over een interne garage en buitenberging. Deze bevinden zich aan de rechterzijde van de woning.
De kroonlijsthoogte is gelegen op 5,77m ten opzichte van het maaiveld. De nokhoogte is gelegen op 10,97m ten opzichte van het maaiveld.
De achterbouw wordt uitgevoerd met een plat dak. De dakrandhoogte is gelegen op 3,70m ten opzichte van het maaiveld.
Het gabarit van de woning (uitgezonderd de achterbouw) sluit aan op dit van het rechter aangrenzende perceel (lot 32E).
De gevelafwerking is voorzien in wit-grijs genuanceerde gevelsteen. De dakbedekking wordt uitgevoerd in zwarte pannen.
Behoudens de woning worden ook verhardingen voorzien.
In de voortuin wordt een oprit aangelegd die toegang verleent tot de interne garage. Aansluitend wordt een toegangspad naar de voordeur van de woning voorzien. De verharding met een oppervlakte van 13,68m² wordt uitgevoerd in klinkers.
4. OPENBAAR ONDERZOEK
Overeenkomstig de criteria van artikels 11 t.e.m. 14 van het Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning is de gewone procedure van toepassing en moet de aanvraag openbaar gemaakt worden.
Het openbaar onderzoek werd georganiseerd van 31 maart 2024 t.e.m. 29 april 2024.
5. ADVIEZEN
Er zijn geen adviezen vereist.
6. PROJECT-MER
Het project komt voor op bijlage III van het project-m.e.r.-besluit, nl. rubriek 10b – stadsontwikkelingsprojecten. De effecten op milieu en omgeving werden voldoende omschreven en uit de nota blijkt dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
Het project dient te voldoen aan het Stikstofdecreet dat op 22/07/2024 in werking is getreden. Uit de toegevoegde nota blijkt dat de impactscore van de oprichting van 2 eengezinswoningen lager ligt dan 1%.
Per project dient bepaald te worden hoeveel verkeersbewegingen het zal genereren en of dit enkel licht of ook zwaar verkeer betreft. Voor een eengezinswoning kan men uitgaan van licht verkeer. Volgens de formule uit het stappenplan (stikstof in Vlaanderen – berekening impactscore mobiliteit) kan je rekenen met 2920 jaarlijkse vervoersbewegingen per woning (4 personen x 2 vervoersbewegingen/persoon x 365 dagen/jaar).
De aanvraag omvat de oprichting van 2 eengezinswoningen wat neer komt op 5 840 jaarlijkse vervoersbewegingen. Dit is ruim onder de norm van 70 000 jaarlijkse vervoersbewegingen die VITO in tabel 3 (licht verkeer, KDW=6 en afstand =0) aangeeft voor de overschrijding van de 1% de minimis.
Bijgevolg kunnen we besluiten dat de impactscore van de bouw van 2 eengezinswoningen voor wat betreft mobiliteit lager ligt dan 1%.
Bijgevolg wordt voldaan aan het Stikstofdecreet.
7. INHOUDELIJKE BEOORDELING
Decretale beoordelingselementen
In toepassing op de artikelen 4.3.5. tot en met 4.3.8. van de VCRO kan gesteld worden dat de Drieskensveldweg een voldoende uitgeruste openbare weg is.
De aanvraag gaat niet over de oprichting van een bedrijfswoning.
De aanvraag ligt niet in een reservatiestrook.
Verder is het goed niet getroffen door een rooilijn.
Zonering
Het perceel is volgens het zoneringsplan voor riolering, van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM), gelegen in centraal gebied. Er is al geruime tijd riolering aanwezig en die is aangesloten op een waterzuivering. Er moet geen septische put voorzien worden.
Waterparagraaf
Het decreet over het integraal waterbeleid van 18 juli 2003, gewijzigd door het wijzigingsdecreet Integraal Waterbeleid van 19 juli 2013, legt bepaalde verplichtingen op, die de watertoets genoemd worden. Deze watertoets schat de eventuele schadelijke effecten in ten koste van de watersystemen bij de inname van ruimte.
Sedert de inwerkingtreding van omzendbrief OMG/2022/1 d.d. 15/12/2022 dient de vergunningverlenende overheid de watertoets op een gewijzigde manier uit te voeren bij dossiers ingediend vanaf 01/01/2023. De watertoetsprocedure werd geoptimaliseerd, er werden aandachtspunten en richtlijnen geformuleerd en het kaartmateriaal inzake overstromingsgevoelige gebieden werd aangepast.
Het voorliggende bouwproject heeft geen omvangrijke oppervlakte en ligt noch in een pluviaal, noch in een fluviaal overstromingsgebied. Het terrein is logischerwijze evenmin in een gebied voor zeeoverstromingen gesitueerd.
Daarom moet in alle redelijkheid geoordeeld worden dat het schadelijk effect beperkt is. Enkel door de toename van de verharde oppervlakte wordt de infiltratie van het hemelwater in de bodem plaatselijk beperkt. Dit moet gecompenseerd worden overeenkomstig de normen vastgelegd in de geldende gewestelijke hemelwaterverordening:
Lot 32E:
De plannen geven aan dat voor de nieuw opgerichte woning met een horizontale dakoppervlakte van 101m² een hemelwaterput voorzien wordt met een inhoud van 7 500 liter en recuperatie van het hemelwater voor de toiletten, de wasmachine en een buitenkraan (volgens het funderings- en rioleringsplan). Conform de hemelwaterverordening dient voor elke woning een aanvoerleiding voor het gebruik van het hemelwater voorzien te worden naar elk toilet, wasmachine, dienstkraan en buitenkraan. Dit zal als voorwaarde worden opgenomen in de vergunning.
De overloop van de hemelwaterput wordt aangesloten op een open infiltratievoorziening in de achtertuin waarvan de oppervlakte (9,80m²) en het volume (2 450 liter) voldoen aan de verordening.
De verordening is niet van toepassing op de aanleg van de voorziene verhardingen. Het hemelwater dat op de verharding valt, wordt namelijk niet opgevangen en afgevoerd, maar kan volgens de aanvraag op natuurlijke wijze op eigen terrein in de bodem infiltreren. De groenzone waar het hemelwater infiltreert heeft een oppervlakte van minimum 1/4de van de afwaterende oppervlakte.
Gezien de aanvraag voldoet aan de hemelwaterverordening, doorstaat deze ook de droogtetoets. Het effect van droogte wordt namelijk gemilderd door het regenwater dat op het terrein terecht komt maximaal vast te houden.
Lot 32F:
De plannen geven aan dat voor de nieuw opgerichte woning met een horizontale dakoppervlakte van 108m² een hemelwaterput voorzien wordt met een inhoud van 7 500 liter en recuperatie van het hemelwater voor de toiletten, de wasmachine en een buitenkraan (volgens het funderings- en rioleringsplan). Conform de hemelwaterverordening dient voor elke woning een aanvoerleiding voor het gebruik van het hemelwater voorzien te worden naar elk toilet, wasmachine, dienstkraan en buitenkraan. Dit zal als voorwaarde worden opgenomen in de vergunning.
De overloop van de hemelwaterput wordt aangesloten op een open infiltratievoorziening in de linker zijtuin (= voortuin) waarvan de oppervlakte (10,38m²) en het volume (2 596 liter) voldoen aan de verordening.
De verordening is niet van toepassing op de aanleg van de voorziene verhardingen. Het hemelwater dat op de verharding valt, wordt namelijk niet opgevangen en afgevoerd, maar kan volgens de aanvraag op natuurlijke wijze op eigen terrein in de bodem infiltreren. De groenzone waar het hemelwater infiltreert heeft een oppervlakte van minimum 1/4de van de afwaterende oppervlakte.
Gezien de aanvraag voldoet aan de hemelwaterverordening, doorstaat deze ook de droogtetoets. Het effect van droogte wordt namelijk gemilderd door het regenwater dat op het terrein terecht komt maximaal vast te houden.
Natuurtoets
Het perceel is niet gelegen binnen of grenzend aan een speciaal beschermingsgebied. Omwille van de ligging, de aard van het project en de afstand tot de waardevolle natuurgebieden wordt gesteld dat er geen impact is van de projectaanvraag op de natuurwaarden.
Erfgoed- & Archeologietoets
Het perceel is niet gelegen binnen een beschermd stads- of dorpsgezicht. Er zijn geen monumenten in de omgeving.
Conform het Onroerenderfgoeddecreet d.d. 12/07/2013 en latere wijzigingen is geen bekrachtigde archeologienota verplicht voor de aanvraag gezien de oppervlakte van het perceel kleiner is dan 3000m².
Beoordeling van de goede ruimtelijke ordening
De aanvraag voldoet grotendeels aan de voorschriften van de verkaveling. Er worden afwijkingen gevraagd volgens art. 4.4.1 van de VCRO. Gezien de voorschriften de criteria van een goede ruimtelijke ordening weergeven, stemt de aanvraag hiermee overeen, met uitzondering van de gevraagde afwijkingen:
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de kroonlijsthoogte gelegen moet zijn op 6m t.o.v. het maaiveld.
Het ontwerp voorziet een kroonlijsthoogte tussen 3,70m en 5,77m t.o.v. het maaiveld.
De bebouwing in de omgeving varieert qua kroonlijsthoogte en bouwhoogte. De gevraagde kroonlijsthoogte zal dan ook niet als storend ervaren worden in het straatbeeld.
Tevens sluit het gabarit van de woningen op de loten onderling op elkaar aan waardoor het een geheel vormt.
Er kan dan ook akkoord gegaan worden met de gevraagde afwijking.
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de hoogte van de tuin- en/of fietsenberging en de carports in de daartoe voorziene zone maximum 3m t.o.v. het maaiveld mag bedragen.
De uitbouw aan de achterzijde van de woning op lot 32F wordt uitgevoerd met een plat dak met een dakrandhoogte van 3,70m t.o.v. het maaiveld (t.h.v. de voorgevel).
De tuinberging wordt op gelijke hoogte voorzien als de achterbouw van de woning. Er wordt geopteerd om de tuinberging af te werken in dezelfde bouwhoogte alsook hetzelfde gevelmateriaal waardoor het een geheel vormt.
Er kan dan ook akkoord gegaan worden met de gevraagde afwijking.
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de gevels van de woningen grotendeels opgetrokken moeten worden in witte baksteen, wit gekaleide baksteen of witte bepleistering en / of genuanceerde baksteen in aardetinten.
De gevels van de woningen worden opgetrokken in wit/grijs genuanceerde gevelsteen.
De bebouwing in de omgeving varieert qua materiaalgebruik. De voorgestelde materiaalkeuze zal dan ook niet als storend ervaren worden in het straatbeeld.
Er kan dan ook akkoord gegaan worden met de gevraagde afwijking.
De verkavelingsvoorschriften stellen dat de woning op lot 32F in de aangeduide zone op het verkavelingsplan minimum 1 overwelfde open carport moet voorzien. Inpandige gesloten garages zijn verboden.
Het ontwerp voorziet voor lot 32F een inpandige garage met een terugliggende poort.
Het afsluiten van de autostalplaats heeft geen impact op het aantal autostaanplaatsen op het perceel. De garage vangt aan op 2m achter de voorgevellijn. De garage is dus ingeplant op 5m achter de rooilijn/voorste perceelgrens waardoor de inrit tevens een lengte heeft van 5m. Er kunnen op het terrein dan ook 2 voertuigen gestald worden, conform de verkavelingsvoorschriften.
Het stallen van voertuigen kan bijgevolg op eigen terrein gebeuren.
Er kan dan ook akkoord gegaan worden met de gevraagde afwijking.
De toegestane bebouwing op lot 32F is aan de rechterzijde voorzien van een zone voor carports (3m x 9m) en een zone voor tuin- en/of fietsenberging (3m x 3m).
De leefruimte/keuken van de woning op lot 32F wordt deels voorzien binnen de zone voor tuin- en fietsenberging en deels in de zone voor carports.
De toegestane bebouwing op lot 32F is aan de rechterzijde voorzien van een zone voor carports (3m x 9m) en een zone voor tuin- en/of fietsenberging (3m x 3m).
De tuin- en fietsenberging (2,30m x 4,24m) van de woning op lot 32F wordt deels voorzien binnen de zone voor carports.
Het ontwerp voorziet een garage met een binnen afmeting van 3,03m x 4,91m en een tuinberging van 2,30m x 4,24m.
De keuken wordt voor ca. 0,73m voorzien binnen de zone voor tuinberging en carport. De tuinberging heeft alsnog een oppervlakte van 9m² zoals voorzien binnen de voorschriften (3m x 3m). Tevens is de garage ruim genoeg voor het stallen van een voertuig. De verruiming van de keuken is beperkt. De keuken, die één geheel vormt met de leefruimte biedt voldoende woonkwaliteit.
Er kan dan ook akkoord gegaan worden met de gevraagde afwijkingen.
De toegestane bebouwing op lot 32E is aan de rechterzijde voorzien van een zone voor carports (3m x 7m) en een zone voor tuin- en/of fietsenberging (3m x 3m). De inplanting van de carport is voorzien op 2m achter de voorgevellijn.
Het ontwerp voorziet voor lot 32E een carport ingeplant op 2m achter de voorgevellijn. De carport heeft een breedte van 3,50m en een lengte van 5m. Aansluitend wordt een buitenberging voorzien met een breedte van 3,50m en lengte van 3m.
De carport wordt ingeplant op 2m achter de voorgevellijn en dus op 5m achter de rooilijn / voorste perceelgrens. Hierdoor kan er nog een auto gestald worden op de inrit voor de carport. Op het terrein kunnen dan ook 2 voertuigen gestald worden, wat in overeenstemming is met de verkavelingsvoorschriften.
Het stallen van voertuigen kan bijgevolg gebeuren op eigen terrein.
Er kan dan ook akkoord gegaan worden met de gevraagde afwijkingen.
Resultaten van het openbaar onderzoek
Er werden 1 bezwaar ingediend.
Het bezwaarschrift werd ingediend op 29/04/2024 en stelt het volgende;
“Lot 32 F:
Inpandige garage geeft, in tegenstelling hetgeen de architect beweert, problemen met voertuigen van niet alleen bezoekers maar ook de bewoners zelf. Bijna elk gezin heeft 2 auto’s en iedereen binnen de verkaveling gebruikt de inpandige garage als berging waardoor er 2 auto’s buiten geparkeerd moeten worden met 1 vaak op openbaar domein. De berm is maar 1 meter breed en de voertuigen belanden op straat of bij de buren. Binnen de verkaveling is er al veel overlast van voertuigen die nu geparkeerd staan op de bermen en de verharde inritstroken van de nog te bouwen huizen. Deze plaatsen vallen naarmate er meer gebouwd wordt weg en er komen steeds meer auto’s bij van nieuwe bewoners waardoor het probleem steeds erger wordt.“
De gemeentelijke omgevingsambtenaar neemt over dit bezwaar volgend standpunt in:
Het ontwerp voorziet voor de woning op lot 32F een inpandige garage in plaats van een open carport. Het afsluiten van de autostalplaats heeft geen impact op het aantal autostaanplaatsen op het perceel. Conform de verkavelingsvoorschriften dienen minstens 2 voertuigen gestald te kunnen worden op eigen terrein.
Het ontwerp voorziet een interne garage met een binnen afmeting van 3,03m op 4,91m. De garage vangt aan op 2m achter de voorgevellijn. De garage is dus ingeplant op 5m achter de rooilijn/voorste perceelgrens waardoor de inrit tevens een lengte heeft van 5m. Er kan dus een auto gestald worden in de interne garage alsook op de inrit waardoor voldaan wordt aan de verkavelingsvoorschriften.
Het stallen van voertuigen kan bijgevolg op eigen terrein gebeuren.
Het ingediende bezwaar is niet gegrond en wordt niet weerhouden.
8. ADVIES GEMEENTELIJKE OMGEVINGSAMBTENAAR
Uit bovenstaande motivering blijkt dat de aanvraag in overeenstemming is met de wettelijke bepalingen, en dat het gevraagde verenigbaar is met een goede ruimtelijke ordening, mits het opleggen van voorwaarden.
De gemeentelijke omgevingsambtenaar adviseert de volgende voorwaarde op te leggen:
Stedenbouwkundige voorwaarde
• Conform de hemelwaterverordening dient voor elke woning een aanvoerleiding voor het gebruik van het hemelwater voorzien te worden naar elk toilet, wasmachine, dienstkraan en buitenkraan.
Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van het advies van de gemeentelijke omgevingsambtenaar d.d. 02/08/2024 en volgt dit standpunt integraal.
Het college van burgemeester en schepenen beslist tot het voorwaardelijk afleveren van de omgevingsvergunning aan IPON NV met als contactadres Kapelanielaan 9C te 9140 Temse voor het bouwen van 2 eengezinswoningen, gelegen te Drieskensveldweg 1 en 1A kadastraal gekend als afdeling 3 sectie E nrs. 802F en 803T.
Volgende voorwaarden worden opgelegd:
Stedenbouwkundige voorwaarden