Overwegende dat het in het belang van de openbare orde, rust en veiligheid noodzakelijk is dat er voor de inrichting van bovengenoemde manifestaties, bijzondere verkeersmaatregelen worden getroffen;
Gezien er een lijnrit passeert langs de Sint-Jozefsstraat werd advies gevraagd aan de lijn. Een positief advies werd bekomen op 08 juli 2024.
Het college van burgemeester en schepenen besluit om een tijdelijk aanvullend verkeersreglement inzake het laden van de vrachtwagen voor kamp chiromeisjes Halveweg in de Sint-Jozefsstraat uit te vaardigen als volgt:
Het verkeer van voertuigen, uitgezonderd plaatselijk verkeer en hulp- en veiligheidsdiensten is verboden in de Sint-Jozefsstraat:
Het verbod wordt aan de weggebruikers ter kennis gebracht door middel van het verkeersbord C3, met onderbord “uitgezonderd aangelanden”, geplaatst op een nadarafsluiting over de volledige breedte van de rijweg.
De verantwoordelijken van de chiromeisjes Halveweg zullen instaan voor het plaatsen en wegnemen van de signalisatie in de Sint-Jozefsstraat. Deze signalisatie wordt hen ter beschikking gesteld door het gemeentebestuur.
Door dit reglement worden de bestaande aanvullende gemeentelijke verkeersreglementen opgeschort voor zover zij betrekking hebben op de straten bedoeld in artikel 2 en dit voor zover deze strijdig zijn met huidig reglement.
Inbreuken op de beschikkingen van onderhavige verordening kunnen vastgesteld worden door de leden van de federale en lokale politie.
Inbreuken op de beschikkingen van onderhavige verordening worden bestraft met politiestraffen, voor zover door wetten die op dit stuk zouden bestaan, geen andere straffen zijn voorzien.
De politie kan bijkomende maatregelen nemen om de openbare orde, rust en veiligheid te handhaven en zowel inrichters als de deelnemers moeten deze naleven.
De aanvrager is aansprakelijk voor de schade aan het openbaar domein zo deze rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg is van het bestaan van de manifestatie.
Onderhavige verordening zal bekendgemaakt worden overeenkomstig het decreet Lokaal Bestuur.