Bij de opmaak van het ontwerp van de buitenaanleg werd er maximaal rekening gehouden met de noden van de verschillende verenigingen, alsook de noden van de Basvelden als geheel.
Dit alles vertaalt zich in het ontwerp als volgt:
- Sportterrein in zijn geheel:
Aanleg van een duidelijke padenstructuur, waarbij we maximaal rekening houden de logische, al aanwezige, looplijnen,
Aanleg van een route die door hulpdiensten kan genomen worden. Deze route is deels uitgevoerd in volwaardige verharding, deels in gewapend gazon.
Plaatsen van fietsenstallingen.
- Hoofdgebouw:
Aanleg van een voldoende groot terras t.h.v. de cafetaria
Plaatsen van een fietsenstalling t.h.v. de hoofdingang van het gebouw
Aanleg van een duidelijke padenstructuur die de bezoekers leiden richting cafetaria en/of hoofdingang
Aanleg van een volwaardige toegangsweg vanaf Muizenstraat in functie van leveringen.
- Turnhal:
Aanleg van een pad richting hoofdingang en trappenpartij,
Heraanleg calisthenics t.h.v. trappenpartij turnhal. Nieuwe locatie werd in overleg met turnkring bepaald,
Plaatsen van fietsenstalling tussen toegang trappenpartij en hoofdingang turnhal,
Plaatsen afvalbak op hoek turnhal, aan de onderzijde van de trappenpartij.
Aanleg van pad richting achterzijde turnhal in functie van leveringen. Gezien het beperkte aantal leveringen op jaarbasis wordt er geopteerd voor een pad in gewapend gazon.
Aanleg van een groot plantvak t.h.v. hoofingang om één deze te accentueren, en twee, om een zekere afscherming tussen wadi en ingang te realiseren
- Zonhoven United:
Aanleg van een pad richting de cafetaria en hoofdingang. Dit pad dient ook gebruikt te worden voor het beleveren van de cafetaria.
Aanleg van een keerstrook voor vrachtwagen t.h.v. hoofdingang in functie van leveringen
Het college van Burgemeester en schepenen gaat akkoord met het voorgestelde ontwerp en geeft ons de opdracht om dit ontwerp technisch verder uit te werken richting uitvoeringsdossier.