Terug
Gepubliceerd op 23/04/2025

2025_CBS_00468 - Levering dranken en eventmateriaal voor "Zonhoven Trapt Door" - Lastvoorwaarden en heropstarten procedure - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 08/04/2025 - 13:30 Gemeente
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Frank Vandebeek, 1ste schepen; Johan Vanhoyland, 2de schepen; Frederick Vandeput, 3de schepen; Wouter De Raeve, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Verontschuldigd

Bram De Raeve, burgemeester

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2025_CBS_00468 - Levering dranken en eventmateriaal voor "Zonhoven Trapt Door" - Lastvoorwaarden en heropstarten procedure - Goedkeuring 2025_CBS_00468 - Levering dranken en eventmateriaal voor "Zonhoven Trapt Door" - Lastvoorwaarden en heropstarten procedure - Goedkeuring

Motivering

Verwijzingsdocumenten

Het bestek en de raming voor de opdracht “Levering dranken en eventmateriaal voor "Zonhoven Trapt Door";

Besluit betreffende niet-gunning.

Feiten context en argumentatie

In het kader van de opdracht “Levering dranken en eventmateriaal voor "Zonhoven Trapt Door"” werd een bestek met nr. 2025-660-drank_ZTD opgesteld.

De voorgaande procedure werd stopgezet omdat er maar één regelmatige inschrijver was en het bestek enkele fouten bevatte, werd de procedure stopgezet. Voor de uitgebreide motivering hieromtrent, wordt verwezen naar het besluit omtrent de niet-gunning.

Met een nieuwe procedure wilt het bestuur de procedure meer bekendheid eraan geven en beoogt hierdoor een grotere mededinging, alsook werden de fouten rechtgezet in het nieuw bestek. Naast de rechtzetting van de fouten en hiaten, werd ook het bestek licht verbeterd op basis van voortschrijdend inzicht.

De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 49.586,78 excl. btw of € 60.000,00 incl. 21 % btw voor de volledige looptijd.

De opdracht zal worden afgesloten voor een duur van 24 maanden, zijnde twee edities van het evenement.

Er wordt voorgesteld de opdracht te gunnen bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking en om de plaatsingsprocedure op te starten en een aankondiging van opdracht op nationaal niveau te verzenden.

Het bestuur beschikte bij het opstellen van de lastvoorwaarden voor deze opdracht niet over de exact benodigde hoeveelheden.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het bestek met nr. 2025-661-drank_ZTD en de raming voor de opdracht “Levering dranken en eventmateriaal voor "Zonhoven Trapt Door"” worden goedgekeurd. De lastvoorwaarden worden vastgesteld zoals voorzien in het bestek en zoals opgenomen in de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten voor aannemingen van werken, leveringen en diensten. De raming bedraagt € 49.586,78 excl. btw of € 60.000,00 incl. 21 % btw voor de volledige looptijd van 24 maanden.

Artikel 2

Bovengenoemde opdracht wordt gegund bij wijze van de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.

Artikel 3

De vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking voor de opdracht “Levering dranken en eventmateriaal voor "Zonhoven Trapt Door"” wordt opgestart.

Artikel 4

De aankondiging van de opdracht wordt ingevuld, goedgekeurd en bekendgemaakt op nationaal niveau.

Artikel 5

De offertes dienen het bestuur ten laatste te bereiken op 6 mei 2025 om 11.00 uur.

Artikel 6

De uitgave voor deze opdracht is voorzien in het exploitatiebudget van het meerjarenplan 2020-2025 op MJP000615 (Jaarlijks wordt het volksfeest Zonhoven Trapt Door georganiseerd. (overige uitgaven)).