Terug
Gepubliceerd op 31/03/2025

2025_CBS_00322 - Gemeentebelasting op het afleveren van administratieve stukken: aanslagperiode van 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 - Principiële Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 11/03/2025 - 13:30 Gemeente
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bram De Raeve, burgemeester; Frank Vandebeek, 1ste schepen; Johan Vanhoyland, 2de schepen; Frederick Vandeput, 3de schepen; Wouter De Raeve, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2025_CBS_00322 - Gemeentebelasting op het afleveren van administratieve stukken: aanslagperiode van 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 - Principiële Goedkeuring 2025_CBS_00322 - Gemeentebelasting op het afleveren van administratieve stukken: aanslagperiode van 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 - Principiële Goedkeuring

Motivering

Feiten context en argumentatie

Het afleveren van allerlei administratieve stukken en het verstrekken van inlichtingen uit de registers van de sector burgerzaken en/of dienst ruimte vergt voor de gemeente een aanzienlijke inzet waarbij het billijk is deze inzet van gemeentelijke middelen zoveel mogelijk te recupereren via een belasting. Elk jaar past de FOD binnenlandse zaken de tarieven van de vergoeding ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten aan. Deze tarieven worden aangepast rekening houdend met de wijzigingen in de index. Betreffende het vastleggen van de tarieven van het gemeenterecht heeft er, behoudens de wijziging van de gebruikte terminologie , geen aanpassing plaatsgevonden.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen keurt het belastingreglement op het afleveren van administratieve stukken met ingang vanaf 1 april 2025, eindigend op 31 december 2025, principieel goed en beslist deze te agenderen op de gemeenteraad van 24 maart 2025.