Bestek en bijlagen voor de opdracht "Vervanging domotica serviceflats".
Besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 24 oktober 2022 betreffende de goedkeuring van de lastvoorwaarden en gunningswijze.
Besluit van het vast bureau van 25 oktober 2022 betreffende de goedkeuring van het opstarten van de procedure en de publicatie.
Goedkeuring van het vast bureau van 10 januari 2023 van de gunning van de opdracht “Vervanging domotica serviceflats” aan Act With Care, Waalbeekpark 68 te 9870 Zulte tegen het onderhandelde bedrag van € 180.463,68 exclusief btw of € 218.361,05 inclusief 21 % btw.
Goedkeuring van het vast bureau van 18 juli 2023 van het verrekeningsvoorstel 1: extra verbruik ombouw domotica voor een totaalbedrag van € 19.592,62 exclusief btw of € 23.707,07 inclusief 21 % btw.
Goedkeuring van het vast bureau van 4 juni 2024 van het PV van voorlopige oplevering die plaatsvond op 27 februari 2024.
Na de voorlopige oplevering werden meermaals kleine tekortkomingen in het systeem gemeld aan de opdrachtnemer, die hiervoor ook steeds de nodige actie ondernam om deze te herstellen of aan te passen. Het ging hierbij om zowel softwarematige als hardwarematige issues.
Naar aanleiding van het verstrijken van de waarborgperiode werd op 27 februari 2025 een mail gestuurd aan de opdrachtnemer met de vraag de gewijzigde plannetjes/schema’s aan te leveren zodat het PV van definitieve oplevering opgesteld kon worden. Op 20 maart meldt de opdrachtnemer: "Onze technieker gaat eerstdaags langskomen om de laatste wijzigingen op de schema’s te noteren. Hierin zijn er een paar foutjes terug gevonden en wij hadden dit graag gecorrigeerd".
Op 11 maart ontvingen wij echter al een factuur F251116 van een eerdere interventie op 20 februari. Na een eerdere softwareaanpassing bleek namelijk dat er twee flats vergeten waren. Deze factuur werd geprotesteerd en via mail kregen wij ook bevestigd dat deze gecrediteerd zou worden.
Op 17 april krijgen wij echter opnieuw deze factuur aangeboden met de vermelding: "Wij verwijzen naar de documenten in bijlage (zijnde uw document Besluit VB 20240604_3 en ons opleveringsverslag) waaruit blijkt dat er geen restpunten waren. U beschikt momenteel niet over een servicecontract, dus deze interventie is betalend. Wij zien graag de betaling van deze factuur zo spoedig mogelijk tegemoet".
Vermits na de voorlopige oplevering, weliswaar zonder opmerkingen, de waarborgtermijn van 12 maanden begint te lopen en deze interventie van 20 februari 2025 nog binnen deze periode valt dienen wij deze factuur nogmaals te protesteren. De waarborgperiode dient er namelijk net voor om dit soort tekortkomingen te kunnen vaststellen en op te lossen.
Vermits er op dit ogenblik nog steeds een aantal tekortkomingen niet zijn opgelost stelt de dienst voor om de opdrachtnemer toch nog formeel in kennis te brengen van een Weigering van Definitieve Oplevering. De punten die nog steeds niet in orde zijn en overlopen werden met de technieker van Act with Care zijn:
Aanpassingen op schema:
Aanpassingen in het bord:
Het vast bureau keurt de weigering van definitieve oplevering goed.