Terug
Gepubliceerd op 26/03/2025

2025_CBS_00368 - Gouden Zonhovenaren 2025 - Goedkeuring

College van burgemeester en schepenen
di 18/03/2025 - 13:30 Gemeente
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bram De Raeve, burgemeester; Frank Vandebeek, 1ste schepen; Johan Vanhoyland, 2de schepen; Frederick Vandeput, 3de schepen; Wouter De Raeve, 4de schepen; Johan Schraepen, 5de schepen; Ria Hendrikx, voorzitter BCSD; Bart Telen, Algemeen directeur

Secretaris

Bart Telen, Algemeen directeur
2025_CBS_00368 - Gouden Zonhovenaren 2025 - Goedkeuring 2025_CBS_00368 - Gouden Zonhovenaren 2025 - Goedkeuring

Motivering

Feiten context en argumentatie

Het college neemt kennis van het voorstel van de werkgroep Gouden Zonhovenaren over de invulling van de artiest en de financiën van de Gouden Zonhovenaren van 24 april 2025


Budget Gouden Zonhovenaren

Totaal budget Gouden Zonhovenaren 2025: 19500 euro


Onderstaand vind je een gedetailleerde beschrijving van de kostenposten en welke keuzes er gemaakt zijn.  

Gebruik eigen servies en bestek

situatieschets
In de keuken van de evenementenhal is er bestek en servies voor 500 personen (indien de stock nog klopt).  In GC Tentakel is er voldoende servies en bestek voor 250 personen. Als derde locatie moeten we in de Kwint nog 50 stuks van elk ophalen. In principe is dit voldoende om de aanwezigen van de Gouden Zonhovenaren te bedienen. Dit servies en bestek moet na de activiteit afgewassen en afgedroogd worden en de keuken en afwasmachine moeten terug proper zijn. Dit genereert heel wat extra uren voor de medewerkers, die later teruggenomen moeten worden op hun dienst en heeft ook een personeelskost.

Berekening kost gebruik eigen servies en bestek
Één afwasbeurt = 24 borden/mand = 3 min 

1. 800 borden
100 borden melkcups en suiker
800 tassen
2. 800 ondertassen
3. 800 vorkjes
    800 koffielepels

1. 800 + 100 + 800 = 1700 stuks / 24 = 71 manden x 3 min = 212.5 minuten
2. 800 = 800 stuks /36= 23 manden x 3 min = 66.66 minuten
3. 800 + 800 = 1600 / 150 = 10.6 manden  x 3 minuten = 32 minuten

 212.5 min + 66.66 min + 32 min = 311.16 minuten = +/- 5 uur afwassen + 2 uur afwasmachine proper maken en verversen tussenin, afdrogen en keuken poetsen
Totale theoretische extra werktijd voor 7 personen = 7 uur (tussenin moet het afwasmachine leeg lopen, zuiver maken en opwarmen van het water)
Afwas en afdrogen en opbergen in de kasten in rekening gebracht + tellen van het serviesgoed en bestek en terug verdelen over de locaties.

 

5 personen op C1-3 aan 31.15 euro/ uur = 32.41 euro x 7 uur = 226.87 euro x 5 personen = 1134.35 euro
1 persoon op B1-3 aan 50.30 euro/uur = 50.30 euro x 7 uur = 352.10 euro

1 persoon op B4-5 aan 43.63 euro/uur = 43.63 euro x 7 uur = 305.41 euro
+ kosten vervoer en stapelen van 250 borden en bestek (op een veilige manier met noppenfolie) GC Tentakel en 50 stuks van De Kwint heen en terug = 2 uur
2 personen op D1-3 aan 28.84 euro/uur = (28.84 x 2 uur) x 2 personen = 115.20 euro

Totale kost afwas en opruimen keuken: 1791.86 euro + kost vervoer 115.20 euro = 1907.06 euro

Scenario eigen borden:
500 borden en bestek van de evenementenhal + 250 borden en bestek van GC Tentakel + 50 borden en bestek van De Kwint + inpakken en vervoer van borden en bestek van GC Tentakel en De Kwint naar de evenementenhal.
Totale kost = 1907.06 euro (theoretisch) 

Normaal gezien worden de tafels pas afgeruimd als de genodigden naar huis gaan.
Onder deze omstandigheden is alles opgeruimd ( borden, bestek) rond 18 à 18.30 uur.

In dit scenario zijn er 7 extra mensen nodig die vanaf 16.30 uur kunnen starten met de afwas, ze zijn aan het werk tot 23.30 uur. In de veronderstelling dat we deze mensen gaan vinden onder de personeelsploeg die tot 23.30 uur willen afwassen.  Er dient ook rekening mee gehouden worden, dat de werkgroep bestaande uit: Griet, Joelyn en Petra reeds aan de slag zijn vanaf 8 uur ’s morgens.


Huur vs eigen materialen

. 2480 euro voor huur borden en bestek bij Spabo
. 1907.06 euro kost vervoer en afwas bij gebruik eigen borden en bestek & 49 uren die teruggenomen moeten worden, verdeeld over diverse diensten.

 

 Advies van de dienst: rekening houdende met de kosten voor de eigen afwas, het vervoer van de materialen en hoge inzet aan uren, adviseren we om de borden en bestek toch te huren. Er moet ook rekening mee gehouden worden dat de leden van de werkgroep maar tot 19 uur mogen werken, aangezien we max 11 uur per dag mogen werken.  Griet, Petra en Joelyn moeten vanaf 19 uur afgelost worden door een andere ploeg voor de afwas. Het materiaal huren zorgt ervoor dat de inzet van uren opmerkelijk lager is.


Drank

Om de kosten te drukken stellen we voor om de keuze aan dranken te beperken:

  • Pils
  • Wijn (wit en rosé)
  • Frisdranken (cola zero, water plat en bruis, Fanta en Sprite)
  • Koffie

 

Taart 

Bestelling van taarten bij de bakkers Brabanders en ’t Graantje.

  • Liesenborgs:8 euro/taart
  • Graantje: 8.95 euro/ taart

Beide gesneden en geleverd.

 Totale kost voor de taarten: 1695 euro

 We bestellen kersentaarten appeltaart. 

Puddingtaarten mag niet voor de voedselveiligheid. 

 

Programma

We hebben verschillende artiesten gecontacteerd:

Celien Hermans, Lindsay, Lisa del Bo, Davy Gillis...

Voorstel:

  • David Vandyck -  995 euro x 6% = 1054.70 euro
  • Laura Lynn - 2300 euro x 6% = 2438 euro


Timing 

13.30 uur.............................. deuren open

13.30 tot 14.00 uur.............. achtergrondmuziek

14.00 tot 14.10 uur.............. Welkom door Presentatie en de burgemeester

14.15 tot 15.00 uur..............David Vandyck

15.00 tot 15.45 uur.............. pauze en uitdelen bloemen

15.45 tot 16.30 uur..............Laura Lynn

16.30 tot 16.40 uur.............. afscheid nemen

16.40 tot 17.00 uur.............. achtergrondmuziek

 

Kost Techniek

Er werden 3 prijzen opgevraagd, waarvan Stresske de beste prijs aanbiedt.

Aangezien Stresske ook de techniek voor het turnfeest verzorgt, krijgen we een aantal materialen tegen verminderd tarief.


Overzicht artiesten 2000 tot 2023

2000: Denis Moons

2001: Lize Marke

2002: Jaques Raymond en Ingriani

2003: La Esterella

2004: Eddy Wally

2005: Remy Hoffman, Kenny Belaey, Sandie Garcia, Lisa Del Bo

2006: Remy Hoffman, Frank Galan en Paco Garcia

2007: Remy Hoffman, Partick & Carina en Mathieu Vanhees

2008: Remy Hoffman, De Bakelietjes, Micha Marah

2009: Remy Hoffman, Eddy en de Schellekens

2010: Remy Hoffman, Ricky Fleming en clown Artuur Cardini

2011: Remy Hoffman (enkel als inleiding), Roulez Roulez

2012: Remy Hoffman, Jo Vally

2013: Remy Hoffman, Nicole en Hugo

2014: Remy Hoffman, Danny Fabry

2015: Remy Hoffman, Connie Neefs en Hugo Symons

2016: Remy Hoffman, Salim Seghers

2017: Remy Hoffman, Sasha en Davy

2018: Remy Hoffman, Lisa Del Bo

2019: Remy Hoffman, Maarten Cox en Lindsay

2020: geen

2021: geen

2022: Garry Hagger

2023: Marjan Berger

2024: Patrick Onzia en Wim Soutaer

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om het servies en bestek voor de Gouden Zonhovenaren te huren bij de goedkoopste leverancier Spabo en hiervoor het volgende budget voor vast te leggen: 2480 euro. 

Artikel 2

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om volgende dranken aan te bieden: pils, wijn (wit en rosé), frisdranken (cola zero, water plat en bruis, Fanta en Sprite) en koffie.

Artikel 3

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om appeltaart te bestellen bij 't Graantje en kersentaart te bestellen bij bakkerij Liesenborgs.

Volgende budgetten worden hiervoor vastgelegd:

  • bakkerij Liesenborgs, Eikenenweg 85, 3520 Zonhoven: 800 euro
  • 't Graantje Peggy, Beringersteenweg 61, 3520 Zonhoven: 895 euro

Artikel 4

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord met het voorgestelde programma, David Vandyck en Laura Lynn telkens 1 x 40 minuten en om hier volgende budgetten voor vast te leggen:

  • Philippe Draps entertainment
    • David Vandyck - 1 x 40 min - 995 x 6% = 1054.70 euro
    • Laura Lynn - 1 x 40 min - 2300 x 6% = 2438 euro

Artikel 5

Het college van burgemeester en schepenen is akkoord om de techniek aan de goedkoopste regelmatige offerte te gunnen, Stresske bvba en hiervoor het budget van 5035.05 euro vast te leggen.