Het bestek en de raming voor de opdracht “Aankoop en levering van een tractor voor de dienst facilitair management".
PV van opening, offertes en tussentijds verslag van nazicht van fase 1.
Verslag van nazicht na fase 2.
In het kader van de opdracht “Aankoop en levering van een tractor voor de dienst facilitair management ” werd een bestek met nr. 2025-651-tractor opgesteld.
De uitgave voor deze opdracht wordt geraamd op € 136.363,64 excl. btw of € 165.000,00 incl. 21 % btw.
De gemeenteraad verleende in zitting van 27 januari 2025 goedkeuring aan de lastvoorwaarden, de raming en de plaatsingsprocedure van deze opdracht, met name de vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking.
Het college van burgemeester en schepenen besliste in zitting van 28 januari 2025 de plaatsingsprocedure te starten.
De aankondiging van opdracht werd gepubliceerd op 30 januari 2025 op nationaal niveau.
De offertes dienden het bestuur ten laatste op 18 februari 2025 om 11.00 uur te bereiken.
De verbintenistermijn van 120 kalenderdagen eindigt op 18 juni 2025.
Er werden 6 offertes ontvangen :
Op 28 februari 2025 werd het tussentijds verslag van nazicht van de offertes - fase 1 opgemaakt.
In het verslag van nazicht wordt een voorstel gedaan tot uitnodiging van kandidaten voor de tweede fase van de procedure. Enkel de drie best gerangschikte inschrijvers, op basis van de gunningscriteria uit de eerste fase, zullen worden uitgenodigd om deel te nemen aan de tweede fase die bestaat uit een praktische proef.
Op grond van de kwalitatieve selectie van de inschrijvingen, het regelmatigheidsonderzoek van de offertes en de vergelijking van de offertes gemaakt in het verslag van nazicht van de offertes, heeft het college van burgemeester en schepenen op 11 maart 2025, op basis van de opdrachtdocumenten, de eerste drie gerangschikte leveranciers te geselecteerd om deel te nemen aan de tweede (praktische) fase, namelijk:
Na deze fase werd er opnieuw een verslag van nazicht opgemaakt, met de gunningscriteria van fase 2 meegenomen in de beoordeling.
Er wordt voorgesteld om, rekening houdende met het voorgaande, deze opdracht te gunnen aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Kraakman bv, Agirport 127 te NL-1775 TA Middenmeer tegen het nagerekende offertebedrag van € 118.000,00 excl. btw of € 142.780,00 incl. 21 % btw.
Goedkeuring wordt verleend aan het verslag van nazicht van de offertes opgesteld op 18 maart 2025.
Het verslag van nazicht van de offertes in bijlage maakt integraal deel uit van deze beslissing.
De opdracht “Aankoop en levering van een tractor voor de dienst facilitair management ” wordt gegund aan de economisch meest voordelige bieder (op basis van de beste prijs-kwaliteitsverhouding), zijnde Kraakman bv, Agirport 127 te NL-1775 TA Middenmeer tegen het nagerekende offertebedrag van € 118.000,00 excl. btw of € 142.780,00 incl. 21 % btw.
De leveringstermijn wordt vastgesteld op 150 dagen.
De uitvoering moet gebeuren overeenkomstig de lastvoorwaarden vastgelegd in het bestek met nr. 2025-651-tractor.
De betaling zal gebeuren met het krediet ingeschreven in het investeringsbudget van het meerjarenplan 2020-2025 op MJP000186 (Afgeschreven machines en voertuigen worden vervangen en/of nieuwe machines en voertuigen worden aangekocht, waarbij milieuvriendelijkheid centraal staat. - installaties, machines & uitrusting).