Terug
Gepubliceerd op 14/03/2025

2025_GR_00100 - Gemeentebelasting op het afleveren van administratieve stukken: aanslagperiode van 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 - Goedkeuring

Gemeenteraad
ma 24/03/2025 - 20:00 Gemeente
2025_GR_00100 - Gemeentebelasting op het afleveren van administratieve stukken: aanslagperiode van 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 - Goedkeuring 2025_GR_00100 - Gemeentebelasting op het afleveren van administratieve stukken: aanslagperiode van 1 april 2025 tot en met 31 december 2025 - Goedkeuring

Motivering

Feiten context en argumentatie

Het afleveren van allerlei administratieve stukken en het verstrekken van inlichtingen uit de registers van de sector burgerzaken en/of dienst ruimte vergt voor de gemeente een aanzienlijke inzet waarbij het billijk is deze inzet van gemeentelijke middelen zoveel mogelijk te recupereren via een belasting. Elk jaar past de FOD binnenlandse zaken de tarieven van de vergoeding ten laste van de gemeenten voor de uitreiking van de elektronische identiteitskaarten en -documenten aan. Deze tarieven worden aangepast rekening houdend met de wijzigingen in de index. Betreffende het vastleggen van de tarieven van het gemeenterecht heeft er, behoudens de wijziging van de gebruikte terminologie , geen aanpassing plaatsgevonden.

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De gemeenteraad keurt het belastingreglement op het afleveren van administratieve stukken met ingang vanaf 1 april 2025, eindigend op 31 december 2025, goed.